رقابت ۴۰ داستان سُرا در جشنواره قصه گویی کهگیلویه و بویراحمد + فیلم

گچساران- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی با رقابت ۴۰ داستان سُرا با حضور کودکان و مربیان در گچساران آغاز شد.

کبری اخلاقی نیا روز سه شنبه در حاشیه برگزاری مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۶۵ نفر آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که از این تعداد ۴۰ اثر به بخش پایانی مسابقه قصه گویی استان راه یافت.

وی بیان کرد: در این جشنواره ، ۴۰ داستان سُرا به مدت ۲ روز در سالن آزادی نفت به رقابت خواهند پرداخت.

اخلاقی نیا اظهار کرد: این جشنواره در حوزه های مختلف از جمله کودک، نوجوانان، بزرگسالان و پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها با محوریت قصه های قرآنی، دینی، مذهبی، روایت اراده ها، آزاد و نام آوران در حال برگزاری است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جایزه ویژه "قصه برتر" با موضوعات شهید سلیمانی و لبخند و جایزه منحصر به فرد جشنواره با عنوان نخستین جایزه جهانی قصه گویی و همچنین بخش جنبی جشنواره با موضوع غزه از دیگر محورهای این دوره از جشنواره است.

وی تصریح کرد: قصه گویی بهترین ظرفیت برای انتقال مفاهیم فرهنگی، دینی و ملی به مخاطبان است و ادبیات داستانی در مناطق مختلف کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد، پیشینه ای قوی و متکی بر آموزه های ارزشمند فرهنگی و دینی دارد.

اخلاقی نیا ابراز کرد: قصه گویی در ارائه مفاهیم فرهنگی و اجتماعی در سطح جامعه به ویژه برای نسل جدید نقش مهمی می تواند داشته باشد.

وی بیان کرد: برگزاری این جشنواره فرصتی مناسب برای شناخت و شکوفایی استعدادهای قشر کودک و نوجوان استان در زمینه قصه گویی است

اخلاقی نیا با بیان اینکه قدرت تخیل کودکان از طریق داستان پرورش می یابد افزود: برای اشاعه فرهنگ قصه و قصه گویی و زنده نگه داشتن سنت‌های ایرانی اسلامی و بومی محلی، این رویداد فرهنگی بین المللی برگزار می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه گچساران مهد فرهنگ و هنر است امسال این شهرستان میزبان جشنواره بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی بوده است.

اخلاقی نیا افزود: بیست و پنجمین دوره قصه گویی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور داوران غیر استان و با شعار "با قصه لبخند بسازیم" به مدت ۲ روز(۲۳ و ۲۴) در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha