۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۴۷
کد خبر: 85291089
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار: کتاب فروشی‌های قدیمی مشهد هویت‌دار می‌شوند

مشهد- ایرنا- شهردار مشهد گفت: اقدامات ویژه‌ای برای هویت بخشیدن به فعالیت کتاب‌فروشی‌های سطح شهر بویژه کتاب‌فروشی‌های قدیمی مشهد در دستور کار است.

محمدرضا قلندر روز سه‌شنبه در جریان بازدید از چند کتابفروشی در سطح شهر مشهد، افزود: برای اجرایی شدن این موضوع در گام اول برای ١٩ کتاب فروشی تابلو راهنما و معرفی نصب می شود که در آن مسیر و آدرس کتاب فروشی‌ها مشخص شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین گلایه کتابداران در خصوص کاهش سرانه کتابخوانی است و امیدواریم این اقدام در افزایش سرانه کتابخوانی در بین مردم تاثیر گذار باشد.

شهردار مشهد افزود: فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باید توسعه یابد و علاقه‌مندی شهروندان به خواندن کتاب افزایش یابد که البته این روند رو به رشد است.

قلندر ادامه داد: ایجاد پاتوق های کتاب نیز از برنامه های در دستور شهرداری است و بر این اساس به مناسبت فرارسیدن روز کتاب و کتابخوانی، برنامه پاتوق کتاب روزهای یکشنبه هر هفته در محل کتابخانه شهرداری مشهد برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، هم اینک حدود ۱۲۰ کتابفروشی، ۴۱۱ باب چاپخانه و واحدهای وابسته در خراسان رضوی دایر است که از این تعداد ۳۰۹ باب در مشهد و ۱۰۲ باب در شهرستان های دیگر استان فعال است.

سی‌ و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۳ آبان‌ماه ۱۴۰۲ با شعار «آینده خواندنی است» آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha