استفاده از رسانه برای رساندن پیام مظلومیت فلسطینیان بخشی از جنگ است

تهران - ایرنا - مشاور وزیر علوم در امور ایثارگران گفت: استفاده از رسانه برای رساندن پیام مظلومیت مردم فلسطین بخشی از جنگ با رژیم صهیونیستی است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، دومین جلسه جهاد تبیین و روشنگری با موضوع بررسی ابعاد عملیات طوفان الاقصی در غزه در محل سالن جلسات مرکز حقوقی و امور مجلس این وزارتخانه برگزار شد.

منوچهر رشادی در این نشست به بیان سابقه‌ تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی در سایه حمایت دولت‌های غربی از جمله انگلیس و آمریکا پرداخت و به ویژگی های مهم این منطقه‌ ‌راهبردی در خاورمیانه اشاره کرد و اینکه شعله های جنگ، از جنگ جهانی اول و دوم در این نقطه از دنیا تاکنون خاموش نشده است.

وی اظهار داشت: برای درک بهتر جریان امروز در محور مقاومت باید تحلیل درستی از وضعیت فلسطین داشته باشیم و اینکه رمز شکست ۷ اکتبر، بعد از یوم گیپور که صهیونیست ها جشن برگزار کردند، چه بود؟ علت شکست مفتضحانه و تصرف مقرهای لشکر رژیم اشغالی چه بود؟

مشاور وزیر علوم تاکید کرد: براساس نظر کارشناسان این حوزه، باید در جنگ اخیر به سه بعد درایتی، روایتی و رشادتی توجه کنیم. در جنگ روایتی باید روایت درستی از جهاد و مقاومت داشته باشیم. جنگ روایتی یعنی بعد فرهنگی جنگ. و جنگ روایت ها و تضاد روایت های صحیح با روایت های مجعول!

رشادی در تشریح ابعاد جنگ روایتی گفت: وقتی‌ می‌گوییم جنگ روایتی، یعنی بعد فرهنگی این جنگ چیست؟یعنی آنها چی بودند و چه دارند؟ و ما چه بودیم و چه داریم.

استفاده از رسانه برای رساندن پیام مظلومیت فلسطینیان بخشی از جنگ است

اسرائیل در جنگ روایتی باخت

وی تصریح کرد: در جنگ روایتی رژیم صهیونیستی در چند جبهه باخته است. اول در بین مردم خود . اسرائیلی ها مقصر اصلی شکست در اتفاقات ۷ اکتبر را به گردن نتانیاهو انداخته اند و وی را مقصر اصلی می دانند و خواستار برکناری وی هستند. حدود ۵۰۰ هزار آمریکایی دو تابعیتی تاکنون به کشورهای خود برگشته اند. بزرگ ترین شکست این رژیم این است که نتوانسته امنیت را در آنجا تأمین کند. دومین جبهه ای که اسرائیل در آن باخته، منطقه است. دیگر آبرویی برای اسرائیل نه در منطقه که در دنیا هم برایش باقی نمانده است.

شکست اسرائیل جنگ درایتی

مشاور وزیر علوم در امور ایثارگران یادآور شد: در جنگ درایتی باید توجه کرد که در دانشگاه هاروارد، که محل تحصیل نخبگان آمریکا است، دانشجویان سفیر اسرائیل را هو می کنند. دانشگاهی که فارغ التحصیلان آن، مسوولان آینده آمریکا خواهند بود. پرچم فلسطین امروز در دانشگاه هاروارد بلند می شود. در جنگ درایتی دستگاه دیپلماسی ایران، فعالانه وارد شده و از طریق قانون های بین المللی، مشروعیت نظام مجعول صهیونیستی و جنایات آن را زیر سؤال می برد و کشورهای منطقه را علیه اسرائیل متحد می کند.

قدرت رسانه

رشادی افزود: امروز فلسطینی ها با تجهیز لباس های خود به دوربین، تصاویر رشادت های خود را ضبط و برخی را به صورت زنده پوشش خبری می‌دهند و دیگر کسی نمی‌تواند منکر موفقیت‌های حماس و شکست رژیم صهیونیستی شود. استفاده از ابزار رسانه برای رساندن پیام مظلومیت مردم بی‌گناه فلسطین از دیگر بخش‌های جنگ در این مقطع حساس است.

وی تاکید کرد: جنگ درایتی جنگ دیپلماسی، جنگ گفت‌وگو ، جنگ قانون و جنگ مشروع و غیرمشروع است که باید در هر سه محور خوب عمل بکنیم تا به پیروزی بزرگ دست پیدا کنیم.

در ادامه این نشست حجت الاسلام محمدصادق جمالی دبیر ستاد جهاد تبیین امور ایثارگران وزارت علوم به بیان برخی از ویژگی‌های جنگ نرم از جمله پیچیده بودن، آرام و بی‌صدا و غافل‌گیرکننده بودن آن پرداخت.

وی گفت: خیلی از مواقع کسانی که مورد هجمه‌های جنگ نرم قرار می‌گیرند سریع متوجه نمی‌شوند. با ابزار پیشرفته‌ای که وجود دارد جنگ نرم می تواند ابعاد هنرمندانه‌ به خودش بگیرد و اغواکننده باشد. بعد دیگر جنگ نرم، سازماندهی‌شده بودن آن است.

ضرورت جهاد تبیین

دبیر ستاد جهاد تبیین امور ایثارگران وزارت علوم افزود: اما امروز اگر در جنگ نرم تلفاتی داشته باشیم، گاهی می‌بینیم که افرادی از مسیر بندگی خدا خارج می‌شوند. اگر کسی را در جنگ نرم از دست بدهیم، افتادن در دامن شیطان است و دور شدن از خدا و اهل‌بیت (ع )، بنابراین یکی از کارهای مهمی که ضرورت دارد در جنگ نرم به آن بپردازیم جهاد تبیین است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha