۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۰۱
کد خبر: 85291598
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت آمریکا با فروش موشک SM-۶ به کره جنوبی موافقت می‌کند

تهران- ایرنا - دولت آمریکا امکان فروش موشک SM-۶ به عنوان یک موشک رهگیری کشتی را به همراه تجهیزات مرتبط با آن برای کمک به بهبود ظرفیت‌های امنیتی کره جنوبی تصویب کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از یونهاپ، آژانس همکاری امنیتی دفاعی ( DSCA ) زیرنظر وزارت دفاع کره جنوبی در اطلاعیه ای از فروش نظامی خارجی دولت به دولت به ارزش تخمینی ۶۵۰ میلیون دلار خبر داد. دولت کره جنوبی درخواست خریداری بیش از ۳۸ موشک SM-۶ BLOCKI، سیستم پرتاب عمودی بمب، کمک های آموزشی و سایر تجهیزات مرتبط داده بود.

آژانس همکاری امنیتی دفاعی در بیانیه ای گفت: «این فروش پیشنهادی اهداف سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا را با ارتقای امنیت متحد اصلی خود پشتیبانی خواهد کرد. امنیت کره جنوبی اجباری برای پیشرفت اقتصادی و ثبات سیاسی در منطقه هند-اقیانوسیه است. به علاوه این فروش توانایی کره جنوبی برای رویارویی با تهدیدهای کنونی و آینده را در حالی که به تقویت قابلیت همکاری با آمریکا و متحدان دیگر می پردازند، ارتقا خواهد داد. »

از آنجا که این فروش نیاز به تایید کنگره دارد، آژانس همکاری امنیتی دفاعی گواهینامه خواسته شده که اشاره به احتمال فروش از سوی کنگره آمریکا داشت را ارائه داد. در صورتیکه این موضوع تصویب شود موشک های SM-۶ در نیروی دریایی کره جنوبی مستقر می شوند.

نیروی دریایی کره جنوبی در حال حاضر برای مقابله با تهدیدهای موشکی کره شمالی، از موشک های SM-۲ کشتی به هوای موجود در ناوشکن Aegis استفاده می‌کند. اما به دنبال پیشرفت های بیشتر در این زمینه و موشک های رهگیری با برد بیشتر است.

موشک SM-۶ که تولید کارخانه آمریکایی ریتون تکنولوژی است بردی بیش از ۴۶۰ کیلومتر دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha