امام جمعه دزفول: تمدن بزرگ اسلامی می‌تواند بشریت را نجات دهد

دزفول - ایرنا - امام جمعه دزفول با تاکید بر اینکه تمدن بزرگ اسلامی می‌تواند بشریت را نجات دهد، گفت: دشمن باید تسلیم قدرت جمهوری اسلامی شود و شکست در عرصه‌های مختلف را بپذیرد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام مسعود بهرام پور روز چهارشنبه در دومین یادواره بانوان شهید فرهنگی شهرستان دزفول در سالن مهتاب این شهرستان افزود: مردم مظلوم فلسطین ارزش مقاومت و ایستادگی را فهمیده‌اند و می‌دانند تسلیم جز مرگ و ذلت نیست.

وی ادامه داد: اگر مظلومان عالم می‌خواهند قدرت و عظمت داشته باشند باید ایستادگی کنند همانطور که ملت ایران در این راه درخشید و اسوه شد.

امام جمعه دزفول سردادن شعار علیه استکبار و اسراییل در کشورهای اروپایی را یادآور شد و اظهارکرد: امروز بسیاری از مردان و زنان در کشورهای اروپایی به ایران اقتدا می‌کنند و امیدوارند روزی ظلم و تباهی را از بشریت پاک کنند.

وی با تاکید بر لزوم معرفی تمدن ایران و اسلام به همه دنیا برای رسیدن به اوج افزود: دشمن درصورت تداوم ایستادگی ما دست از سرمان بر می‌دارد آنگاه می‌توانیم پله‌های ترقی را به سرعت طی کنیم.

حجت الاسلام بهرام پور همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: شهادت، وسیله‌ای برای تقرب الهی و حفظ اسلام، شریعت و ارزش‌ها است.

وی با بیان اینکه شهادت به جامعه حیات می‌بخشد، افزود: شهادت، راه دفاع از انسانیت و ارزش‌ها و بزرگداشت اسوه‌های ارزشی است.

امام جمعه دزفول با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی، مرهون صبر و ایثار زنان و مادرانی است که از خودشان گذشتند، اظهارکرد: زنان ایران اسلامی، همسران و فرزندان خود را که دارایی اصلی آنها بودند با افتخار در دوران دفاع مقدس تقدیم میهن اسلامی کردند.

امام جمعه دزفول: تمدن بزرگ اسلامی می‌تواند بشریت را نجات دهد

فرمانده تیپ ۲۹۲ زرهی دزفول نیز در این یادواره با گرامیداشت شهدای هشت سال دفاع مقدس، مدافعان امنیت و سلامت و شهدای غزه گفت: خواندن نماز اول وقت، احترام به پدر و مادر، شاکر بودن و استفاده از فرصت‌ها از ویژگی‌های شهدا بودند.

امیر سرتیپ دوم ابراهیم دلسوزی با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری یادواره بانوان شهید دزفول افزود: بانوان عفیفه دزفول در هشت سال دفاع مقدس وسط میدان جهاد بودند؛ زنان و دختران امروز نیز باید ادامه دهنده راه آنها باشند.

وی ۲۶ آبان ۱۳۵۹ سالروز آزادسازی حصر سوسنگرد را یادآور شد و اظهارکرد: مردم سوسنگرد مقاومت زیادی در برابر دشمن کردند و درنهایت با رشادت مردم دزفول در تیپ ۲۹۲ زرهی(تیپ ۲ زرهی) نیروی زمینی، حصر این شهر شکسته شد.

دزفول ۱۱۴ شهید دانش آموز دختر تقدیم میهن اسلامی کرده است

مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز در این یادواره گفت: این شهرستان در دوران دفاع مقدس ۷۶۰ شهید زن از جمله ۱۱۴ شهید دانش آموز دختر تقدیم میهن اسلامی کرده است.

امیر ظاهرطحان افزود: تمام ابرقدرت‌ها در ابتدای سال تحصیلی گذشته برای فوت یک نفر چالش ایجاد کردند حال آنکه دزفول در دوران دفاع مقدس ۱۱۴ شهید تقدیم کرد ولی سازمان ملل هیچ حرفی در مورد آن نزد.

وی اقتدار ایران اسلامی را مدیون شهدا، رزمندگان، ایثارگران و جهادگران دفاع مقدس دانست و ادامه داد: برگزاری یادواره‌های شهدا در مدارس دزفول ضروری است.

مدیر آموزش و پرورش دزفول جنایات رژیم کودک کش اسراییل را یادآور شد و اظهارکرد: اسراییل و ابرقدرت‌ها و در راس آنها آمریکا بیش از ۱۰ هزار انسان بی‌گناه از جمله ۲ هزار دانش آموز را در فلسطین به خاک و خون کشیده‌اند.

امام جمعه دزفول: تمدن بزرگ اسلامی می‌تواند بشریت را نجات دهد

به گزارش ایرنا دومین یادواره بانوان شهید فرهنگی شهرستان دزفول روز چهارشنبه با حضور فرهنگیان و دانش آموزان در سالن مهتاب این شهرستان برگزار شد.

برپایی نمایشگاه فرهنگی، خواندن دکلمه با موضوع شهدا و اجرای سرودهای لاله عاشق و میثاق با شهدا توسط گروه سرود حریت و مائده از دیگر بخش‌های این یادواره بودند.

شهرستان دزفول در دوران دفاع مقدس ۲ هزار و ۶۰۰ شهید شامل ۴۰۰ شهیده زن تقدیم میهن اسلامی کرده که ۱۱ نفر از آنها فرهنگی بودند.

مهین حیدری محل، عصمت پورانوری، هما باباخان زاده، بی بی اکرم غفاری خلف محمدی، فاطمه سلطان صفاپور، فاطمه شریف زاده خراسانی، ناهید و آذر کلابی، هما کامیاب، ملکه گل گل دزفولی و فریده مارسولی شهدای فرهنگی شهرستان دزفول هستند.

رژیم بعث عراق در مدت هشت سال جنگ، ۱۷۶ موشک غول پیکر «فراگ هفت و اسکاد» به شهر دزفول شلیک کرد.

هواپیماهای دشمن ۴۸۹ بمب و راکت بر سر مردم بی‌دفاع شهر فرو ریختند و آتش بارهای عراق با شلیک پنج هزار و ۸۲۱ گلوله توپ نقاط مختلف شهر را هدف قرار دادند اما با این همه خسارت، مردم دزفول با تقدیم ۲ هزار و ۶۰۰ شهید، ۴ هزار جانباز، ۴۵۲ آزاده سرافراز و ۱۴۷ جاویدالاثر حماسه مقاومت و پایداری را در تاریخ درخشان انقلاب اسلامی ایران جاودان ساختند.

روز چهارم خرداد به پاس قدردانی از ایثارگری‌های مردم دزفول در دوران هشت سال دفاع مقدس در تقویم جمهوری اسلامی به نام روز دزفول نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha