امام جمعه دزفول: مردم فلسطین به نمایندگی از امت اسلام مقابل اسرائیل ایستاده‌اند

دزفول- ایرنا- امام جمعه دزفول با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم مظلوم فلسطین گفت: مردم فلسطین سال‌ها است به نمایندگی از امت اسلام مقابل اسرائیل ایستاده‌اند و باید حمایت شوند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین مسعود بهرام پور روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی دزفول در دفتر نهاد امام جماعت این شهر ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی افزود: با توجه به شرایط منطقه و اتفاقات غزه لازم است دستگاه‌های اجرایی با تشکیل کارگروهی در برگزاری هرچه باشکوه‌تر راهپیمایی ۱۳ آبان تلاش کنند.

وی خواستار در نظر گرفتن دیواری برای نقاشی کودکان در رابطه با محکومیت جنایات اسرائیل در مسیر راهپیمایی شد و ادامه داد: اینکه کودکان نگاه خود را در خصوص وقایع ترسیم کنند باعث ایجاد روحیه انقلابی در نسل آینده می‌شود.

امام جمعه دزفول بیان کرد: تجمع مردم دزفول در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی مقابل آستان متبرک سبزقبا حرکت خوبی بود ولی در تعداد پلاکاردها و پرچم‌ها ضعف وجود داشت؛ لازم است این کمبود در راهپیمایی ۱۳ آبان جبران شود.

حجت الاسلام والمسلمین بهرام‌پور گفت: با توجه به کودک کشی در فلسطین انتظار می‌رود همه مدارس دزفول که امکان حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان را دارند، دعوت شوند.

وی افزود: ۱۳ آبان راهپیمایی دانشجویی و دانش آموزی است ولی همه مردم از این فرصت برای محکومیت جنایات استکبار جهانی استفاده می‌کنند.

امام جمعه دزفول اظهارکرد: هادیان سیاسی نیز برای ایجاد انگیزه و فرهنگ سازی برای نسل آینده با دانش آموزان صحبت و روحیه استکبار ستیزی را در آنها ایجاد کنند.

مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول ساماندهی شود

حجت الاسلام بهرام پور گفت: دزفول جایگاه ویژه‌ای در عرصه هنر و هنرمندان دارد ضمن اینکه بستر خیلی خوبی برای توسعه هنر در این شهرستان وجود دارد.

وی با اشاره به نگاه مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم شناساندن عرصه هنر مبتنی بر تمدن اسلامی افزود: لازم است مسئولان شهرستان دزفول نگاه ویژه‌ای به مجتمع فرهنگی سینمایی این شهرستان داشته باشند و این مجتمع را برای استفاده هنرمندان و شهروندان ساماندهی کنند.

امام جمعه دزفول اختصاص اعتبار برای بازسازی مجتمع فرهنگی سینمایی این شهرستان را یادآور شد و بیان کرد: امید است رئیس جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول با همگرایی سایر نهادها اقدامات فاخری در حوزه فرهنگ شهرستان انجام دهد.

وی خواستار برگزاری باشکوه‌تر آیین‌های تشییع پیکرهای شهدای شهرستان شد و افزود: متاسفانه در یکی از آیین‌های اخیر مراسم باشکوهی برگزار نشد که انتظار می‌رود در آینده برنامه‌های منسجم‌تری با هماهنگی سپاه، ارتش و بنیاد شهید برگزار شود.

حجت الاسلام بهرام پور با اشاره به برجسته‌تر شدن مباحث ایثار و شهادت گفت: در کشوری که خودش مبدأ آرمان‌ها است کم توجهی به این مباحث پذیرفتی نیست.

وی ادامه داد: رعایت نکردن عفاف و حجاب در حال تبدیل شدن به یک ناهنجاری اجتماعی است و مردم نسبت به این موضوع گلایه و اعتراض دارند.

امام جمعه دزفول با قدردانی از زحمات سرهنگ روح الله گراوندی فرمانده پیشین انتظامی شهرستان دزفول برای ایجاد نظم و امنیت، انتصاب سرهنگ روح الله یاری‌زاده را به عنوان فرمانده جدید تبریک گفت.

۱۵۰ برنامه ترویج کتابخوانی در دزفول اجرا می‌شود

مهدی آبیار زاده رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دزفول نیز با بیان اینکه ۲۴ تا ۳۰ آبان هفته کتاب و کتابخوانی است، گفت: ۱۵۰ برنامه با محوریت ترویج کتابخوانی در حوزه نقد و خوانش کتاب برگزار و پنج هزار جلد کتاب بین کتابخانه‌های شهرستان دزفول توزیع می‌شود.

وی خواستار مشارکت همه دستگاه‌ها برای ترویج کتابخوانی شد و افزود: دزفول در سال گذشته در شاخص‌های میانگین افزایش عضو و امانات رتبه نخست استان را کسب کرد و در جشنواره رضوی نیز بیشترین مشارکت استانی را داشت.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دزفول با اشاره به وجود ۱۵ کتابخانه عمومی، ۱۰ کتابخانه مشارکتی و چهار سالن مطالعه در این شهرستان اظهارکرد: شهرهای حمزه و جندی شاپور نیازمند کتابخانه هستند ضمن اینکه کتابخانه شمس آباد نیز باید توسعه یابد.

وی با بیان اینکه بودجه‌های عمرانی برای طرح‌های نیمه تمام تخصیص می‌یابند، افزود: درحال حاضر اولویت، تکمیل کتابخانه آزادگان است که اعتبار خوبی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

مرتضی بدخشان رئیس موسسه دزفول شناسی نیز در این نشست خواستار گنجاندن کتاب‌های فاخر و مربوط به شهرستان در کتابخانه‌های دزفول شد و گفت: نسل جوان باید کتاب‌های فاخر را مطالعه کنند نه اینکه صرفاً برای مطالعه کتاب‌های درسی وارد کتابخانه شوند.

۱۳۱ کار نمایشی از سراسر کشور به جشنواره ملی کودک و نوجوان دزفول رسید

سروش مداح رئیس انجمن هنرهای نمایشی دزفول نیز در این نشست با اظهار تاسف از کم توجهی‌ها به حوزه کودک و نوجوان گفت: سه جشنواره ملی کودک و نوجوان در سطح کشور برگزار می‌شود که یکی از آنها مربوط به دزفول است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۳۱ کار نمایشی از سراسر ایران به جشنواره ملی کودک و نوجوان دزفول آمده است، افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌ها نگاه ویژه‌ای به این جشنواره داشته باشند.

مداح بیان کرد: یک کار نمایشی از دزفول با موضوع جنگ به جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان عراق راه پیدا کرده و یک کار نمایشی با موضوع فلسطین در حال آماده سازی است.

حمید صادق جولا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول نیز در این نشست گفت: سه سالن از جمله مجتمع فرهنگی و فرهنگسرای مدرس برای جشنواره ملی کودک و نوجوان در نظر گرفته شده‌اند.

وی مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول را گنجینه‌ای برای هنرمندان شهرستان دانست و افزود: در صورت رفع مشکل سیستم سرمایش و گرمایش، می‌توان این مجتمع را راه اندازی کرد.

حجت الاسلام احمد فیض الاسلام امام جمعه شهر امام نیز در این نشست خواستار دعوت مسئولان بخش‌های شهرستان دزفول در جلسات شورای فرهنگ عمومی شد و گفت: در گذشته نشست شورای فرهنگ عمومی در بخش مرکزی برگزار شد ولی مصوبات عملی نشدند.

حسین زاده مسئول بسیج دانش آموزی شهید فهمیده دزفول نیز در این نشست گفت: هشتم تا سیزدهم آبان ماه به نام هفته بسیج دانش آموزی نامگذاری شده که تلاش ما در این هفته ارسال پیام بسیج به تمام نقاط شهرستان است.

وی مانور پدافند غیرعامل، یادواره شهدا در مدارس و دیدار با خانواده شهدا را از برنامه‌های هفته بسیج دانست و افزود: برگزاری مسابقات تیراندازی، اردوی جهادی و حضور دانش آموزان در نماز جمعه از دیگر برنامه‌های این هفته است.

امام جمعه دزفول: مردم فلسطین به نمایندگی از امت اسلام مقابل اسرائیل ایستاده‌اند

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید علی رکنی‌زاده نیز در این نشست به عنوان مسئول جدید دفتر نهاد امامت جمعه شهرستان دزفول معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha