هشدار قانونگذار آمریکایی درباره جایگاه تضعیف شده کی‌یف در جنگ اوکراین

تهران- ایرنا- «آدام اسمیت» عضو مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص تصویب کمک‌ها به اوکراین گفت: کی‌یف در موقعیت قوی نیست و اگر منابع مورد نیاز را به آنها نرسانیم، در موقعیت بسیار خطرناکی قرار می گیرند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از نشریه پولیتیکو، این عضو ارشد کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان گفت که کنگره بایدن بسته کمک به اوکراین را ظرف چند هفته تائید کند و این امر باید ظرف چند هفته و در نهایت در ماه نوامبر (ماه جاری میلادی) و یا دسامبر (ماه آینده) اتفاق بیفتد.

وی سپس تاکید کرد: «کی‌یف اگرچه می تواند با این وضعیت ادامه دهد، اما آنها در موقعیت قوی قرار ندارند و اگر ما به آنها منابع مورد نیاز را نرسانیم، در موقعیت بسیار خطرناکی قرار می گیرند».

این نماینده دموکرات سپس از بسته ۱۰۶ میلیارد دلاری جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا که در ماه اکتبر ارائه شد، دفاع کرد؛ بسته ای که با هدف کمک به اسرائیل، تایوان و اوکراین مطرح شده است. هرچند پیش بینی می شود مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان، بسته کمک مالی به اوکراین را تصویب نکند.

اسمیت نیز در همین خصوص خاطرنشان کرد: با جمهوری‌خواهانی که می‌خواهند کمک‌های اوکراین را به مفاد امنیتی مرزی مرتبط کنند، مخالف است و گفت: «هیچ معنایی ندارد کمک ها به اوکراین را به دلیل وجود مشکلات داخلی در خصوص مرزهایمان متوقف کنیم».

وی عامل اصلی این امر را مخالفت دونالد ترامپ با کمک به اوکراین دانست و اضافه کرد: وی تصمیم گرفته که اوکراین را دوست نداشته باشد، اما من جمهوری خواهان زیادی را می شناسم که در قلب و ذهنشان از اوکراین حمایت می کنند، اما چگونه با ترامپ و حامیان مشتاق او برخورد می‌کنند؟

این عضو ارشد کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان در پاسخ به سوالی درباره فشار نزدیکان به حلقه بایدن در کنگره برای افشای میزان تسلیحات ارسالی آمریکا به اسرائیل، گفت که دولت بایدن باید در این خصوص شفاف عمل کند.

وی تاکید کرد: باید نظارت و شفافیت وجود داشته باشد، ما باید بدانیم که چه چیزی را ارسال می کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha