انجمن‌های ورزشی زمینه ساز حضور قوی ورزشکاران در مسابقات ملی هستند

اصفهان - ایرنا - معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: انجمن‌های ورزشی بازوهای علمی و عملی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش است که با تخصص لازم تمهیدات موردنیاز برای برگزاری باکیفیت بالا و حضور تیم‌های ورزشی را در مسابقات کشوری به‌صورت شاخص فراهم می‌کنند.

به گزارش ایرنا، آذرکیوان امیرپور روز چهارشنبه در اولین جلسه انجمن‌های ورزشی مدارس استان اصفهان افزود: برنامه‌ریزی دقیقی برای مسابقات ورزشی استانی و کشوری به‌منظور شایسته‌گزینی در انتخاب ورزشکاران تیم‌های استان در دستور کار این دستگاه قرار دارد و این شایسته گزینی به عنوان اقدامی مهم با کمک انجمن‌های ورزشی ممکن خواهد شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: کسب مقام رویکرد اصلی نیست؛ آوردگاه مسابقات فرصت مناسبی است تا دانش‌آموزان اخلاق، اهمیت سلامت، احترام، همکاری و همدلی مثبت را بیاموزند.

رئیس اداره تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این نشست گفت: مسابقات ورزشی دانش‌آموزان طبق تقویم اجرایی برگزار می‌شود تا تیم‌های استان زمان لازم برای آمادگی حضور در مسابقات کشوری را داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به طرح "استعدادیابی و هدایت ورزشی" در استان اصفهان که از سال گذشته به‌صورت آزمایشی شروع شد، گفت: این طرح توسط نیروهای متخصص و مشورت با وزارت آموزش و پرورش باهدف آشنایی دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی با تمام رشته‌های ورزشی و شناسایی استعدادهای آنها طراحی و اجرا شد.

امیرپور همچنین به رقابت بیش از۲ هزار دانش‌آموز اصفهانی در مسابقات ورزشی استانی اشاره کرد و گفت: خرداد امسال این تعداد دانش‌آموز در رشته‌های ژیمناستیک، شطرنج، طناب‌زنی، بدمینتون، کشتی آزاد، کشتی فرنگی، ورزش زورخانه‌ای، تنیس‌روی‌میز، شنا، والیبال، فوتسال و جشنواره‌های مادر و دختر و پدر و پسر برای اعزام به مسابقات کشوری رقابت کردند.

وی به برگزاری مسابقات فرهنگیان کشور در مرداد امسال در اصفهان اشاره کرد و گفت: بیش از یکهزار فرهنگی در قالب ۱۲۱ تیم در ۲ بخش مردان و بانوان در مجموعه‌های ورزشی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان به رقابت پرداختند.

فرهاد رضایی یادآور شد: در خصوص انتخاب مربی و سرپرست تیم‌های استان اصفهان به ۲ نکته جوان‌گرایی و همراهی تیم‌های مناطق و نواحی توجه لازم خواهد شد.

به گزارش ایرنا، اولین جلسه انجمن‌های ورزشی استان اصفهان به‌منظور برنامه‌ریزی مسابقات و بررسی شرایط اعزام تیم‌های ورزشی به مسابقات کشوری در اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، اکنون حدود یک میلیون دانش‌آموز در پنج هزار و ۶۰۰ واحد آموزشی در استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha