حمایت نیکاراگوئه از ملت «شجاع» فلسطین در برابر «تجاوزهای تروریستی» اسرائیل

تهران- ایرنا- دولت نیکاراگوئه همزمان با گرامیداشت سی‌وپنجمین سالگرد «اعلامیه استقلال فلسطین» با تاکید بر اینکه مردم این کشور بی رحمانه قربانی «تجاوزهای تروریستی» رژیم صهیونیستی هستند، همبستگی و حمایت خود از این ملت «شجاع» را ابراز کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه و روساریو موریو همسر اورتگا و معاون ریاست جمهوری این کشور در نامه‌ای رسمی خطاب به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کردند: در بحبوحه این لحظات دشوار و ناعادلانه‌ای که مردم فلسطین با آن مواجه هستند، بدون هیچ رحمی و با جان باختن بسیاری از غیرنظامیان بی‌گناه مورد حمله قرار می‌گیرند و عمدتا این زنان و کودکان هستند که قربانی تجاوزهای تروریستی اسرائیل می شوند، ما می‌خواهیم به همبستگی جامعه بین‌المللی پیوسته و پیام امید و همبستگی برادرانه خود را به مردم شجاع فلسطین ابلاغ کنیم.

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه و همسرش همچنین سی‌وپنجمین سالگرد اعلامیه استقلال فلسطین که توسط محمود درویش شاعر فلسطینی نوشته شده و در ۱۵ نوامبر ۱۹۸۸ توسط یاسر عرفات رئیس جنبش آزادی‌بخش فلسطین اعلام شد را گرامی داشتند.

در متن این نامه آمده است: ما همچنان با شما و مردم قهرمان فلسطین متحد می‌شویم و این شاهکار تاریخی و شجاعانه را جشن می‌گیریم که شما در ۳۵ سال پیش در ۱۵ نوامبر ۱۹۸۸ برای مبارزه، احترام و اعمال قطعی حقوق مشروع خود برای آزادی و حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی انجام دادید.

اورتگا پیشتر نیز در واکنش به تحولات فلسطین، آمریکا را به تامین مالی و حمایت از درگیری مسلحانه رژیم صهیونیستی علیه رزمندگان حماس در نوار غزه متهم کرده بود.

وی گفت: کشورهای متمدنی که خود را دموکراتیک می‌نامند، به دامن زدن به این جنگ وحشیانه رژیم اسرائیل ادامه می‌دهند؛ این صرفاً بخشی از استراتژی امریکا است که علاقه‌مند به گشودن یک جبهه مشترک علیه مردم مظلوم فلسطین بودند.

عملیات «طوفان الاقصی» درحالی امروز وارد چهل‌ویکمین روز خود شده است که کشورهای آمریکای لاتین در این مدت به دلیل نسل‌کشی علیه ساکنان نوار غزه، موضع قاطعی در قبال جنایت‌های رژیم اشغالگر اتخاذ کرده‌اند. پس از تصمیم شجاعانه بولیوی مبنی بر قطع روابط دیپلماتیک با اسرائیل، بلیز، کشور واقع در آمریکای مرکزی نیز رویه بولیوی را تکرار کرد. دولت‌های شیلی، کلمبیا، ونزوئلا، کوبا نیز فریاد انتقاد خود علیه رژیم صهیونیستی را بارها بلند کرده‌اند.

در حالی خبرهای مربوط به تشدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، درمانی و مدارس غزه منتشر می‌شود که نظامیان رژیم صهیونیستی پس از چند روز محاصره بیمارستان الشفاء غزه، ساعاتی پیش وارد این مجتمع بیمارستانی شدند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه در عین حال نسبت به وقوع قتل عام در این مجتمع از سوی نظامیان اشغالگر صهیونیست هشدار داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha