رسیدگی به مطالبه مردم چهارمحال و بختیاری پای میز خدمت دور دوم سفر رییس‌جمهور

شهرکرد - ایرنا - همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور و برخی از اعضا هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری، میزهای خدمت دستگاه‌های اجرایی برای رسیدگی به مطالبه‌ها، مسائل و مشکلات مردم از روز چهارشنبه ۲۴ آبان‌ماه برپا شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، براساس اعلام رسمی غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری قرار است روز پنجشبه ۲۵ آبان‌ماه پایان هفته جاری، مردم استان میزبان رییس جمهور، معاونین و تعدادی از وزیران کابینه دولت سیزدهم باشند و در همین ارتباط همه چیز برای این میزبانی از چند روز قبل در استان آماده شده است.

تقویت ارتباط مردمی، شنیدن سخنان و توجه به مطالبه‌های مردمی، آشنایی با مشکلات مردم از نزدیک همواره از مهمترین شعارها و رویکردهای دولت مردمی ایران قوی در مدت بیش از ۲ سال گذشته است و برپایی میزهای خدمت از سوی دستگاه‌های اجرایی در این مدت نیز با همین رویکرد برپا شده است.

یکی‌ از برنامه‌های مهم اندیشیده شده در راستای روان‌سازی دسترسی مردم به مسوولان و کارگزاران دولت به خصوص در دور دوم سفرهای استانی، راه‌اندازی "میز خدمت" در دستگاه‌های اجرایی استان است.

هدف از برپایی میزهای خدمت‌ ارتباط مستقیم مردم با مسوولان و ارتقای کیفی ارائه خدمات است افزون بر این، با حضور مسوولان در میز خدمت، فرصتی فراهم می‌شود تا مردم بتوانند مطالبه‌های خود را به صورت مستقیم مطرح و برای رفع آن‌ها از مسوولان چاره جویی کنند.

براساس برنامه‌ریزی انجام شده در آستانه سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری میزهای خدمت از روز چهارشنبه در ۳۰ دستگاه اجرایی این استان دایر شده است و نمایندگان تام‌الاختیار وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف اجرایی با هدف شنیدن دغدغه‌ها و مشکلات مردم در محل‌های از قبل تعیین و اطلاع‌رسانی شده حضور دارند.

در همین ارتباط روز چهارشنبه میزهای خدمت دستگاه اجرایی چهارمحال و بختیاری از ساعت هشت صبح تا ساعت ۱۸ به مدت سه روز برای رسیدگی به دغدغه‌ها، مطالبه‌ها و درخواست‌های شهروندان در چهارمحال و بختیاری فعال است.

روال کارِ میز خدمت بر این اساس است که نماینده‌ هر وزارتخانه در دستگاه اجرایی مربوطه مستقر شده و مردم می‌توانند با مراجعه به دستگاه اجرایی مورد نظر درخواست، مشکلات و شکایت‌های خود را به صورت حضوری، چهره‌به‌چهره، شفاهی یا مکتوب به نماینده آن وزارتخانه ارائه کنند.

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری پیش از این نیز اعلام کرده بود که در سفر نخست رییس‌جمهور به این استان ۴۹ هزار نفر با سامانه سامد تماس گرفتند که بیش از ۷۰ درصد از این تماس‌ها منجربه نتیجه شده است.

هدایت میزهای خدمت در چهارمحال و بختیاری با ۳۰۰ نفر نیرو

رییس مرکز ارتباطات مردمی رییس‌جمهور با اشار ه به راه‌اندازی سامانه سامد گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در زمان حاضر ۳۰۰ نفر در۲ نوبت کاری از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۱:۳۰ در سه روز منتهی به سفررییس جمهور به چهارمحال و بختیاری موضوعات مردمی، مطالبات و درخواست‌های مردم را پاسخگو هستند.

حجت‌الاسلام احمد صالحی در مرکز برپایی سامد در حاشیه سفر استانی رییس جمهور به چهارمحال و بختیار افزود: افزون بر این از روز چهارشنبه معاونان و مدیران ۳۰ دستگاه اجرایی به عنوان مدیران تام‌الاختیار دستگاه‌های اجرایی به صورت چهره به چهره از ساعت هشت صبح تا ۱۸ روز جمعه درخواست‌های مردم را دریافت می‌کنند تا از ظرفیت‌ وزرات‌خانه‌ها، سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی، حمایتی و انتظامی به منظور ایجاد شرایط مناسب برای ارتباط نزدیک با مردم استفاده شود.

به گفته صالحی، یکی دیگر از راه‌های ارتباط با دولت‌مردان و مسوولان در سفر ریس جمهور و اعضای هیات دولت به چهارمحال و بختیاری از طریق مکاتبه است که روز پنجشنبه در زمان حضور رییس جمهور در بین مردم نامه‌های مردمی دریافت می‌شود.

گوش شنوای جهادکشاورزی برای بهره‌برداران

با عنایت به دستورالعمل مرکز ارتباطات ریاست جمهوری؛ میز ارتباطات مردمی در سازمان جهاد کشاورزی استان تشکیل شده که در خدمت بهره‌برداران جهاد کشاورزی قرار دارد.

مدیرکل دفتر ارتباطات مردمی و پیگیری سفرهای استانی وزارت جهادکشاورزی در میز ارتباطات مردمی استان چهارمحال و بختیاری گفت: وزارت جهاد کشاورزی پرچم‌دار ارتباط با مردم است، از مجموعه بهره‌برداران و دست اندرکاران بخش کشاورزی دعوت کرد با مراجعه به میز ارتباطات مردمی مسائل و مشکلات خود را مطرح و پیگیری کنند.

محسن عسکری اضافه کرد: متقاضیان با حضور در میز ارتباطات و طرح درخواست خود، راهنمایی‌های لازم را از سوی کارشناسان دریافت می‌کنند و پس از آن برای بررسی و صدور دستورات اقدامی یا اقناعی به مدیران ستادی ارجاع داده می‌شوند.

رسیدگی به مطالبه مردم چهارمحال و بختیاری پای میز خدمت دور دوم سفر رییس‌جمهور

به گفته وی، پس از صدور دستورات لازم از سوی مدیران مربوطه، با تائید نهایی نماینده تام‌الاختیار وزیر جهادکشاورزی، درخواست متقاضی در سامانه سامد ۱۱۱ نهاد ریاست جمهوری ثبت می‌شود و یک کد رهگیری به فرد متقاضی ارائه می‌شود که روند پیشرفت دستورات از طریق آن کد قابل پیگیری است.

عسکری ادامه داد: مجموعه مدیران ستادی وزارت جهادکشاورزی و مدیران سازمان جهادکشاورزی استان آماده ارائه خدمت به مراجعان بخش کشاورزی هستند و امید می‌رود به این صورت بخشی از مشکلات جامعه کشاورزی این استان برطرف شود.

وی با بیان اینکه وزارت جهادکشاورزی به لحاظ ارتباط با بخش زیادی از مردم به عنوان مردمی‌ترین وزارتخانه مطرح است، اظهار داشت: مردم استقبال بسیار خوبی از میز ارتباطات مردمی در سطح استان‌ها دارند و این وزارت‌خانه به لحاظ سفرهای استانی در مجموعه دولت، در تعداد سفرهایی که مدیران تراز اول مجموعه وزارت جهادکشاورزی دارند رتبه نخست را کسب کرده‌ایم.

به گفته عسکری، وزارت جهاد کشاورزی در بحث راه‌اندازی میز ارتباطات مردمی به لحاظ شکلی رتبه سوم و به لحاظ ماهیتی رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

عسکری یادآور شد: میز خدمت ارتباطات مردمی براساس دستورالعمل موجود با حضور مدیران ستادی و اجرایی در حال برگزاری است و با عنایت با فراخوان و اطلاع‌رسانی انجام شده امید می‌رود پذیرای مجموعه مخاطبان بخش کشاورزی باشیم و بتوانیم با روحیه و فرهنگ جهادی و با بهره‌گیری از توان بخشی و فرابخشی خود و تعاملات بین دستگاهی بخشی از مشکلات بهره‌برداران در استان حل شود.

استفاده از ظرفیت‌های وزرات دفاع برای تسهیل ازدواج و اشتغال جوانان

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: بخشی از ظرفیت‌های این وزارتخانه برای تسهیل ازدواج و اشتغال جوانان استفاده می‌شود.

امیر سرتیپ دوم رضا شعبان‌پور افزود: در وزرات دفاع یک سری ظرفیت‌هایی وجود دارد که می‌تواند در راستای اشتغالزایی مورد استفاده قرار گیرد و امید می‌رود در این سفر ظرفیت‌هایی ایجاد کرد که در حد معقولی زمینه کار و اشتغال برای جوانان فراهم شود.

وی اضافه کرد: هدف از حضور در سفرهای استانی دولت را پیگیری مصوبه‌های گذشته عنوان کرد و اضافه کرد: با توجه به نسبت جمعیت، رزمندگان و جانبازان زیادی در این استان حضور دارند که این‌ها قابل احترام هستند.

شنیدن مشکلات فرهنگیان در میز خدمت

دولت سیزدهم در کنار رسیدگی به همه مشکلات و تنگناهای مختلف؛ رسیدگی به مشکلات و مطالبات فرهنگیان را فراموش نکرده و رسیدگی به مسائل این قشر در اولویت برنامه‌های دولت مردمی است.

مشاور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در سفر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری مشکلات و مطالبات جامعه فرهنگیان بررسی و از ظرفیت اداره کل آموزش و پرورش این استان برای رفع مشکلات فرهنگیان استفاده می‌شود.

احمدرضا مهاجرانی‌نژاد با اشاره به برپایی میزخدمت آموزش و پرورش در سالن شهید لندی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در مدت سه روز تیم وزارت آموزش و پرورش به سوال‌های مردم و جامعه فرهنگیان پاسخ داده می‌شود.

میزخدمت در خدمت صنعت‌کاران چهارمحال و بختیاری

به گفته مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری میز خدمت؛ به‌ منظور پاسخ‌گویی به درخواست‌های مردمی مرتبط با اهداف وظایف وزارت صمت، سرعت بخشی در پاسخ‌گویی؛ حل مشکلات مردمی در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف بررسی درخواست‌های حضوری حوزه صمت و پاسخ‌گویی در کوتاه‌ترین زمان ممکن برگزار شده است.

رسیدگی به مطالبه مردم چهارمحال و بختیاری پای میز خدمت دور دوم سفر رییس‌جمهور

فضل‌الله رحمتی افزود: در این ارتباط مشکلات واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری که با مشکل مواجه هستند و نیاز به دریافت مجوز، پروانه کسب، جواز تاسیس، پروانه بهره‌برداری و ثبت سفارش دارند پیگیری و برطرف می‌شود.

نماینده تام‌الاختیار وزارت صمت گفت: میز ارتباطات مردمی برای برطرف کردن موانع و مشکلات مردم به تمام مراجعات با نگاه کارشناسی دقت می‌شود.

سعید میرجلیلی در سفر دوم استانی هیات دولت به چهارمحال و بختیاری افزود: درخواست‌ صنعت‌گران به صورت‌ کارشناسی بررسی می‌شود تا بهترین نتیجه به مردم ارائه شود.

وی اظهار داشت: برپایی میز ارتباطات مردمی و میز خدمت در دور دوم سفر رییس‌جمهور و هیات دولت به چهارمحال و بختیاری در راستای بررسی و ارائه راهکار کارشناسی به مسایل مختلف مردم است.

میرجلیلی یادآور شد: درخواست مردم در سامانه "سامد" ثبت و به صورت پیامکی به مراجعه کنندگان اطلاع رسانی می‌شود تا درخواست افراد تا دریافت نتیجه دنبال شود.

وی با بیان اینکه هدف از برپایی این میز پویایی سازمانی است، گفت:در وزارت صمت یک نظام جدید پاسخگویی ایجاده شده که به صورت کامل هوشمند است و تمامی درخواست‌ها و مکاتباتی که از سامانه ۱۲۴ انجام می‌گیرد به سرعت و یکپارچه در کشور پیگیری می‌شود.

سامانه سامد آسان‌ترین و دقیق‌ترین راه ارتباط مردم استان با نهاد رییس جمهور

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سامانه سامد آسان‌ترین، دقیق‌ترین و سریع‌ترین راه ارتباط مردم استان با نهاد رییس‌جمهور و وزارتخانه‌ها برای پیگیری مشکلات است.

غلامعلی حیدری توضیح داد: مردم از فرصت فراهم شده در قالب میز خدمت برای بیان مسایل و مشکلات خود استفاده کنند.

مدیرکل دفتر بازرسی و ارتباطات مردمی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به این‌که سامانه سامد به مدت سه روز و با یک هزار نفر کاربر آماده شنیدن مشکلات مردم است، گفت: مردم می‌توانند با شماره ۱۱۱ بدون کد و پیش شماره تماس بگیرند و با دریافت کد پیگیری مطالبه‌های خود را تاحصول نتیجه پیگیری کنند.

فرشاد طهماسبی افزود: همزمان با راه‌اندازی سامانه سامد میز ارتباطات مردمی در ۳۰ نقطه استان برای پاسخگویی وزارتخانه‌ها ونمایندگان نهاد رئیس جمهوری به مشکلات مردم راه اندازی شده است.

به گزارش ایرنا، رییس جمهور به همراه تعدادی از وزرا قرار است روز پنجشنبه ۲۵ آبانماه ۱۴۰۲ در دور دوم سفرهای استانی به چهارمحال و بختیاری سفر کند.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس‌جمهور در ادامه سفرهای استانی خود روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه ۱۴۰۱ به‌همراه جمعی از اعضای هیات دولت به چهارمحال و بختیاری سفر کرد تا از نزدیک مسائل این استان را مورد بررسی قرار دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha