۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۴۹
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85292104
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بوشهر: اساس فعالیت‌های دینی باید مردمی باشد

بوشهر- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت:هنر یک مؤسسه و مراکز قرآنی باید بر پایه و اساس فعالیت های فرهنگی و دینی موسسات و مراکز قرآنی باید مردمی محور و خودجوش باشد .

به گزارش ایرنا، "آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری" روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی در بوشهر اظهارکرد: موسسات، مراکز و خانه‌های قرآنی بازو و اهرم‌های هستند که در توسعه و ترویج فرهنگ علوم قرآنی نقش مهمی ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی نباید به بودجه دولتی محدود شود افزود: نام استان بوشهر از دیرباز در آسمان کشور به واسطه سابقه قرآنی می‌درخشد.

امام جمعه بوشهر یادآورشد: این استان پایتخت قرآنی ایران‌زمین است و در اجرای فعالیت‌های قرآنی باید به این مهم توجه ویژه داشت.

وی بیان کرد: شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی متولی سیاست‌گذاری فعالیت‌های قرآنی در جامعه است و باید با تکریم این جامعه، زمینه اجرای برنامه‌ها در این راستا فراهم شود.

صفایی بوشهری ادامه داد: فعالیت‌های قرآنی باید به گونه‌ای باشد که آثار آن به ویژه بین سنین جوان و نوجوان لمس شود تا به صورت اثرگذار در جامعه نهادینه شود.

امام جمعه بوشهر گفت: شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی با دیگر شوراها تفاوت دارد و حضور در این جمع یک نعمت قرآنی از خداوند است که باید قدر دانست و در انجام هر فعالیتی کوشا بود.

صفایی بوشهری تصریح کرد: هدایت، حمایت و نظارت از رسالت شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی است.

وی افزود: تدوین و طراحی اطلس قرآنی باید بر اساس ظرفیت و نیاز موجود در دستور کار دبیرخانه شورا قرار گیرد.

امام جمعه بوشهر گفت: روز قرآنی قلب قرآنی استان است و فعالیت‌ها را در طول سال به مناسبت‌های دیگر تزریق می‌کند.

صفایی بوشهری بیان کرد: حضور مدیران کل دستگاه اجرایی در نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی الزامی است زیرا دغدغه به قرآن باید در اولویت باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: توسعه فرهنگ قرآنی در این استان بوشهر با جدیت دنبال می‌شود.

"عبدالرحیم افروغ" اضافه کرد: دین مبین اسلام برای بشر تعاریف مختلف دارد که با تمسک به قرآن کریم می‌توان برای موفقیت و برون‌رفت از مشکلات، راه‌حل پیدا کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha