۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۲۴
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85292147
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۷ درصد تعهد اشتغال‌زایی در خوزستان محقق شد/ پرداخت ۷۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی

اهواز - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به تحقق ۷۷ درصدی میزان تعهد ایجاد اشتغال استان در سال جاری گفت: تاکنون بیش از ۴۸ هزار فرصت شغلی توسط دستگاه‌های اجرایی استان در سامانه رصد ثبت شده است.

به گزارش ایرنا اصغر رشنودی روز چهارشنبه در شورای اشتغال خوزستان که در محل استانداری برگزار شد بیان کرد: میزان تعهد اشتغال خوزستان در سال جاری ایجاد ۶۳ هزار فرصت شغلی توسط ۳۹ دستگاه است.

وی با تاکید بر نظارت و راستی‌آزمایی شغل‌های ثبت شده در سامانه رصد گفت: تمام دستگاه‌ها موظف هستند که در ثبت اطلاعات دقت لازم را انجام دهند. تاکنون ۸۰ درصد صحت سنجی انجام شده و امیدواریم این رقم به ۱۰۰ درصد برسد.

رشنودی ادامه داد: میزان تحقق اشتغال در چهار شهرستان‌ استان بالای ۱۰۰ درصد، ۱۴شهرستان بالاتر از میانگین استان (۷۷ درصد) و مابقی پایین‌تر از میانگین استان هستند.

رتبه سوم خوزستان از نظر تعداد شغل ثبت شده در سامانه رصد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان از نظر تعداد ایجاد شغل ثبت شده در سامانه رصد اشتغال، در بین استان‌های کشور جایگاه سوم را داشته اما به لحاظ درصد پیشرفت در جایگاه یازدهم قرار دارد.

پرداخت ۷۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی

وی با بیان اینکه هشت بانک و چهار سازمان استان کار پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی را برعهده دارند افزود: سهم استان در تسهیلات مشاغل خانگی، ۲ هزار میلیارد ریال بوده که تاکنون ۷۴۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

رشنودی گفت: از ۳۹ دستگاه استان، ۱۰ دستگاه بالاتر از ۱۰۰ درصد میزان تعهد خود را محقق کردند همچنین ۱۹ دستگاه بالاتر از میانگین استان (۷۷ درصد) و ۲۰ دستگاه پایین‌تر از میانگین هستند.

۳۵ هزار شغل ایجاد شده مربوط به طرح‌های خوداشتغالی است

وی افزود: از ۴۸ هزار اشتغال ثبت شده در سامانه، ۳۵ هزار و ۲۷۵ نفر خود اشتغالی و ۱۳ هزار نفر آن کارفرمایی است. ۶۲ درصد تعداد خوداشتغالی ثبت شده در سامانه متعلق به جامعه مردان و ۳۸ درصد مربوط به بانوان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: سه دستگاه اجرایی استان بالای ۱۰۰ درصد راستی‌آزمایی شدند همچنین ۹ دستگاه پایین تر از میانگین صحت استانی (۸۰ درصد) و مابقی بیشتر از میانگین صحت استانی هستند.

وی افزود: همچنین ۱۳ شهرستان بالاتر از میانگین صحت استانی، ۱۶ شهرستان پایین تر از میانگین و ۲ شهرستان بالاتر از ۱۰۰ درصد کار صحت سنجی را انجام داده‌اند.

بر اساس این گزارش میزان تعهد پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی از سوی بانک‌های استان بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال اعلام شد که با پیگیری‌های استاندار خوزستان بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال آن پرداخت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha