مشارکت در انتخابات مجلس، عزم راسخ مردم را مقابل استکبار نشان خواهد داد

تهران- ایرنا- سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: مشارکت گسترده در برگزاری انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی (و مجلس خبرگان رهبری) عزم راسخ و دشمن شکن مردم را در مقابل استکبار و غرب نشان می‌دهد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، نشست آبان مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی به صورت مجازی و حضوری با شرکت جمعی از اساتید دانشگاه های کشور از جمله تهران، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت، الزهرا(س)، سمنان، کرمان، تربیت دبیر شهید رجایی، خوارزمی، هرمزگان، آزاد اسلامی، سیستان و بلوچستان، رازی، علوم و تحقیقات و پژوهشگاه مواد و انرژی و چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

علیرضا رهایی سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دبیر مجمع ضمن اشاره ویژه به سیزدهم آبان ماه و تسخیر لانه جاسوسی گفت: برگزاری انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی (و مجلس خبرگان رهبری) نشانگر عزم راسخ و دشمن شکن مردم در مقابل استکبار و غرب است.

وی افزود: بحث فلسطین بحث اصلی جهان اسلام است و به زودی شاهد برچیده شدن این غده سرطانی خواهیم بود.

نبرد اخیر حماس محاسبات دکترین نظامی جهان را نابود کرد

کارشناس مسائل بین الملل نیز در این نشست، جنگ ها و اغتشاشات را از عوامل غیر کتمان نظم نوین جهان دانست و گفت: بین سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ آمریکایی ها دور تا دور ایران را محاصره کردند که این امر امروزه از بین رفته و خود این کشور مجبور شده برای حمایت از اسرائیل که پیش قراول او در منطقه بود، اقدام کند.

مصطفی خوش چشم تاکید کرد: تفاوت اتحاد ایران با دیگر کشورها این است که ایران ماهی گیری را یاد می دهد نه ماهی خوردن را.

وی ادامه داد: ما توانایی ساخت موشک را به حماس و جبهه مقاومت را آموختیم و دیگر نیاز به دخالت مستقیم ما نیست و حماس می تواند با موشک های نقطه زن بالستیک خود دشمن را مورد حمله قرار دهد. جنگ های ۳۳ روزه اعتبار ارتش اسرائیل را در آن زمان در هم کوبید و باعث اخراج و استعفای بسیار از مقامات این کشور شد.

خوش چشم تشریح کرد: از جنبه اقتصاد در جنگ امروز اسرائیل بابت هر موشک حماس که بین ۳ تا ۴ هزار دلار قیمت دارد، موشک های ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار را مصرف می کند که خود این امر یک نوع شکست اقتصادی در این نبرد است.

وی درباره بحث غافل گیری حماس در این نبرد اظهار داشت: در دو سال گذشته همیشه جهاد اسلامی به جای حماس شلیک موشک داشت و این روند سبب شده بود دکترین نظامی جهان حماس را از نبرد عاجز تصور کنند که حمله اخیر، تمام محاسبات نظامی آن ها را نابود کرد؛ بطوری که به اصطلاح فرماندهان خود را از رختخواب هایشان بیرون کشیدند.

صهیونیست‌ها فکر می کنند خشونت به معنای قدرتمند بودن است و با این تفکر سعی در نابودی حماس دارند. آن ها صرفاً حماس را خانه و مقر دیدند، درحالی که حماس یک جبهه فکری است و با نابودی تمام غزه هم ادامه دار خواهد بود. اسرائیل نه تنها چهره خشونت خود را برای جهان اسلام دوباره برملا کرد؛ بلکه حمایت برخی کشورهای اروپایی چون نروژ را هم از دست داد؛ به طوری مسئولان این کشور اسرائیل را جنایتکار جنگی خواندند.


وی افزود: مهم ترین مورد در بحث این نبرد این است که اخیراً حزب الله و دیگر کشور های خط مقاومت درگیر شده اند و امروزه در حال نبرد هستند. این مورد نشان دهنده این است که این جنگ بسیار طولانی خواهد بود تا اسرائیل بتواند اعتبار ریخته شده خود را باز پس گیرد, به طوری که رهبر معظم انقلاب در همان ابتدا این نبرد را نشانه فروریختن ابهت اسرائیل و ارتش آن خواندند. اسرائیلی ها تا حدی ناچیز و بی آبرو شدند که خودشان اعلام کردند می خواهند در تونل های حماس و غزه بمب اعصاب بزنند که این خود ناچاری و عجز آنها را نشان می دهد. کشوری که از این جنگ پیروز بیرون آید در فردای این جهان ابر قدرت و دارای جایگاه خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha