اجرای ۳۷۰ ویژه برنامه برای روز حماسه و ایثار اصفهان

اصفهان - ایرنا - معاون فرهنگی شهردار اصفهان گفت: به مناسبت روز حماسه و ایثار اصفهان در ۲۵آبان ماه بیش از ۳۷۰ عنوان برنامه ویژه در محلات اصفهان برنامه ریزی و اجرا خواهد شده است.

به گزارش ایرنا، کمال حیدری شامگاه چهارشنبه در نشست خبری خود به تشریح برنامه‌های روز حماسه و ایثار اصفهان(۲۵آبان ماه) پرداخت و اظهار کرد:ما متناسب با شعار اصفهان_شهر زندگی به مناسب روز ۲۵ آبان برنامه‌های خود را با نام «اصفهان شهر زندگی_ اصفهان شهر ایثار» نام گذاری کردیم و تمرکز و محور را بر قشر نوجوان با رویکرد محله محوری قرار دادیم.
وی با اشاره به ظرفیت برنامه‌های مناسبتی این روز افزود: ویژه برنامه این روز بعداز ظهر پنج‌شنبه هفته جاری با حضور در گلستان شهدای اصفهان برگزار می شود و "سردار سلامی" رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در این مراسم سخنرانی می کند.
معاون فرهنگی شهردار اصفهان با بیان اینکه خانواده برخی از شهدای جبهه مقاومت در این برنامه حضور دارند از آیین کلنگ‌زنی بیمارستان ۲۵ آبان توسط سردار سلامی در منطقه ۱۴ اصفهان با همکاری بنیاد شهید اصفهان خبر داد.

وی ادامه داد:همچنین به مناسبت روز حماسه و ایثار اصفهان علاوه بر برنامه‌های مختلف در مناطق ۱۵گانه، فضاسازی، زیباسازی، آذین‌بندی ویژه‌ای در سطح شهر اصفهان انجام شده است.
معاون فرهنگی شهردار اصفهان با اشاره به راه‌اندازی پویش «به نام شهید» تصریح کرد: این پویش به منظور شناسایی و مشارکت و ایجاد انگیزه در مردم برای شناخت شهدای محلات تدارک دیده شده است.
وی ادامه داد: نصب ۵۰۰ تصویر از شهدای دانش‌آموز در سطح شهر، تصویر شهدای عملیات محرم، نصب ابر پرچم و نیز پرچم‌های عمودی بخشی از اقدامات بصری به این مناسبت بوده است.
حیدری گفت: نمایش ترکیبی بانوی سرو، کنگره بزرگداشت زنان تاثیرگذار، فراخوان شهر ایثار- شهر زندگی، قهرمان مقاومت، تجلیل از قهرمانان ورزشی مقابل رژیم جعلی اسرائیل و آژیر قرمز با نمایشگاه آثار و جاذبه‌های گردشگری شهر اصفهان، کنگره شهدای دانش آموز در مناطق ۷، ۱۰ و ۱۴ بخش دیگری از برنامه‌های این مناسبت می‌باشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان هم در این نشست گفت: در راستای پویش دوست شهید من، موضوع نامگذاری معابر و کوچه های اصفهان به نام زنان شهیده در شورای نامگذاری شهرداری اصفهان مطرح شده است.

سرهنگ محمد رضایی ضمن تشریح رویداد عملیات محرم اظهارکرد: یک هزار و ۲۵۰ شهید در عملیات محرم آبان سال ۱۳۶۱ به درجه رفیع شهادت رسیدند که این تعداد معادل۳۴ درصد رزمندگان لشکر دراین عملیات بود که همه از رزمندگان اصفهانی بودند.

وی افزود: ۲۵ آبان به عنوان نقطه عطف اصفهان است زیرا در یک روز ۳۷۰ شهید بر دستان مردم غیرتمند اصفهان تشییع و توسط کاروان‌های پشتیبانی در گروه‌های مختلف تشییع و خاکسپاری شدند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان تصریح کرد: از ۳۷۰ پیکر شهید ۲۵ آبان ماه ۱۳۶۱، ۱۲ شهید از ۶ خانواده با هم برادر و یک پدر و پسر به نام "محمدعلی و اسماعیل حیدری" تشییع شدند.
وی با اشاره به اینکه از دو ماه گذشته برنامه‌ریزی این مناسبت با دستگاه‌های متولی برگزار کننده صورت گرفته است، بیان داشت:سردار سلامی فردا در گلستان شهدا اصفهان با حضور خانواده‌ شهدای عملیات محرم و اقشار مختلف مردم برنامه‌های این مناسبت را آغاز می‌کنند.
وی ادامه داد:یکی از برنامه‌های جانبی این هفته رونمایی از برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید استان و رونمایی از ۲۵ کتاب و تجلیل از خانواده شهدا جبهه مقاومت با همکاری نهاد کتابخانه‌های اصفهان با موضوعات مختلف دفاع مقدس تاریخ شفاهی، روایت دوران جنگ و رمان می‌باشد.
سردار رضایی گفت: از برنامه‌های مهم ما در این هفته علاوه بر غبار روبی، تجلیل از زنان تاثیرگذار در راستای برنامه تجلیل از یک میلیون بانوی تاثیرگذار، همسران و مادران حماسه آفرین اصفهانی است.
وی اضافه کرد: ۳۰ آبان ماه جاری با همکاری منطقه هشت شهرداری اصفهان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان ۲ عنوان صوتی و دیجیتال با عنوان برنامه «چهل یار مهربان» و «یاد یاران» برگزار می‌شود که از ۴۰ کتاب در حوزه دفاع مقدس با عنوان «چهل یار مهربان» رونمایی خواهد شد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان یادآور شد: برنامه «یاد یاران» رونمایی از یادمان شهدای مدافع امنیت است که به مناسبت سالگرد شهادت سه نفر از مأموران نیروی انتظامی که روز بیست‌وپنجم آبان سال گذشته در میدان شهدای امنیت رخ داد، برگزار می‌شود.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در مورد نامگذاری معابر و کوچه‌های اصفهان به نام شهدا و اینکه آیا کوچه‌های محلات به نام زنان شهیده هم نامگذاری می‌شود، پاسخ داد: استان اصفهان۲۵۸ زن شهیده دارد که این آمار از نخستین زن شهیده اصفهان شهیده جعفری در ۱۳۱۴ آغاز و تا زنان شهیده بمب باران اصفهان شامل می‌شود.
وی ادامه داد: ۲ دستور برای گرامیداشت بانوان شهیده در کمیته نام‌گذاری معابر و کنگره ۲۴ شهید استان در همه شهرستانها مطرح و فعال شده است.

طرح نامگذاری معابر و کوچه‌های شهر اصفهان به نام « شهدای زن » در شورای نامگذاری شهرداری

در ادامه این نشست محمدحسن مردانی رئیس اداره ارتباطات شهرداری اصفهان گفت:"پویش دوست شهید من"مربوط به نامگذاری معابر و کوچه‌های شهر اصفهان است که از ۵۰ هزار معبر در اصفهان ۶ هزار معبر به نام شهدا است که این پویش در حال تکمیل تصاویر و اسامی شهداست و ۱۰ الی ۱۲ معبر به نام شهدای زن در اصفهان شناسایی و نام‌گذاری خواهد شد.

به گزارش ایرنا؛ روز ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱، ۳۷۰ شهید در یک روز از عملیات محرم در محل میدان امام(ره) اصفهان بر دستان مردم شهید پرور اصفهان تشییع شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha