جزییات تشییع پیکر ۱۲ شهید تازه تفحص شده در اصفهان اعلام شد

اصفهان-ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان از تشییع پیکر مطهر ۱۲ شهید تازه تفحص شده همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا؛ محمد رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برنامه حضور ۱۰ پیکر شهید در قالب برنامه‌ موسوم به «کاروان اهالی بهشت»در شهرستان‌های استان از پنجشنبه ۱۶ آذر آغاز می‌شود و تا ۲۵ آذر ادامه دارد.

وی افزود: در این بازه همزمان ۲ پیکر شهید نیز در اصفهان حضور خواهد داشت و از ظهر پنجشنبه ۱۶ آذر آیین‌های مختلف یادواره شهدا در سطح مدارس، مراکز دانشگاهی، مساجد، محلات و هیأت‌های مذهبی این شهر برگزار می‌شود.

رضایی گفت: مراسم وداع با شهدای گُمنام در شهر اصفهان همزمان با شب شهادت حضرت زهرا(س) برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با بیان اینکه پیکر همه ۱۲ شهید گُمنام روز یکشنبه ۲۶ آذر در اصفهان تشییع می‌شود، افزود: پس از تشییع شهدا در اصفهان، پیکر پنج شهید برای خاکسپاری به شهرهای کاشان، فلاورجان، جرقویه، فریدونشهر و شاهین شهر انتقال خواهد یافت.

رضایی افزود: پیکر هفت شهید دیگر در شهر اصفهان در مرکز صدا و سیما، تیپ ۴۴ و ۵۵ توپخانه ارتش و همچنین چهار پارک شهید رجایی، قلمستان، لاله و گُل محمدی تدفین خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) بعنوان روز «شهید گُمنام» هر سال پیکر مطهر شماری از شهدای تازه تفحص شده در قالب یک برنامه سراسری تشییع می‌شوند.

تعداد شهدای گُمنام در طول هشت سال دفاع مقدس ۱۳ هزار شهید است که تاکنون بیش از ۱۱ هزار شهید تفحص شده است.

استان اصفهان در طول هشت سال دفاع مقدس علاوه بر ۵۰ هزار جانباز، سه هزار و ۵۰۰ آزاده و یکهزار مفقودالاثر، افزون بر ۲۳ هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.

۱۰ درصد از جامعه ایثارگری کشور نیز متعلق به اصفهان است و نزدیک به ۳۰۰ هزار رزمنده از این استان در جنگ تحمیلی شرکت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha