تصویب ۹۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری

شهرکرد – ایرنا – معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی رییس جمهور گفت: در دور دوم سفرهای استانی دولت حدود ۹۰هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری مصوب شد که انتظار می‌رود با این اعتبار کارهای بزرگی در استان انجام شود.

به گزارش ایرنا، علی قشقایی شامگاه چهارشنبه در برنامه تلویزیونی شبکه جهانبین افزود: از جمله پروژه‌های مهمی که باید در استان به سرانجام برسد موضوع تکمیل خط ریلی مبارکه، سفید دشت به شهرکرد است و تلاش می‌شود اتصال شهرکرد به خط ریلی کشور از جمله طرح‌های مهم آینده این استان باشد.

وی اظهار کرد: یکی از نقاط ضعف چهارمحال و بختیاری تامین آب روستایی است که در زمان حاضر ۲۰۰ روستا با مشکل روبرو هستند و تلاش می‌شود از محل اعتبارات سفر دور دوم رییس دولت سیزدهم به این استان این مشکل برطرف و هیچ روستایی با مشکل و مساله آب روبرو نباشد.

اختصاص ۶۲ هزار میلیارد ریال به چهارمحال و بختیاری

معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی رییس جمهور گفت: در دور نخست سفرهای استانی دولت به چهارمحال و بختیاری بالغ بر ۱۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای استان مصوب شد که از این میزان ۶۲هزار میلیارد ریال محقق شده است.

وی یادآور شد: براساس آمارهای موجود معادل ۴۴ درصد اعتبارات مصوب دور نخست سفرهای استانی دولت به چهارمحال و بختیاری محقق شده و این استان جزو استان‌های خوب کشور در بخش جذب اعتبارات است.

معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی رییس جمهور گفت: آبگیری سد باباحیدر، احداث ۵۰ کیلومتر طرح راهداری با ۱۳هزار میلیارد ریال، احداث ۴۳۵۰ واحد مسکونی شهری و روستایی و تکمیل ساختمان پارک علم و فناوری از جمله اتفاق‌های خوب دور نخست سفر استانی دولت به چهارمحال و بختیاری است.

جذب سرمایه‌گذار از جمله هدف‌های برگزاری شورای برنامه‌ریزی و توسعه

قشقایی برگزاری نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری را از جمله برنامه‌های رییس دولت سیزدهم در این استان عنوان کرد و گفت: یکی از کارهای جدیدی که در دور دوم سفر رییس جمهور طراحی شده موضوع جذب سرمایه‌گذار برای استان است.

وی یادآور شد: در این ارتباط جلسه‌های متعدد کارشناسی و مدیریتی با حضور استاندار، مدیران اقتصادی استان و مدیران عامل هلدینگ‌ها، شرکت‌های خصوصی، خصولتی، بانک‌ها و دستگاه‌های اقتصادی با حضور معاون اجرایی رییس جمهور برگزار شد.

معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی رییس جمهور گفت: در این نشست استاندار، معاونان و مدیران اقتصادی چهارمحال و بختیاری فرصت‌های اقتصادی را برای سرمایه گذاران و هدلینگ‌های مختلف تعریف و به تفاهم رسیدند.

قشقایی با اشاره به برخی تفاهم‌نامه‌ها در حوزه دامداری شامل ایجاد یک مجموعه سه هزار راسی و تفاهم برای ایجاد یک مجموعه پتروشیمی اضافه کرد: ماحصل این نشست‌ها انعقاد و امضای تفاهم‌نامه‌هایی به صورت نمادین است که تاکنون حدود ۱۹تفاهم‌نامه به ارزش ۶۳۰ هزار میلیارد ریال مربوط به شرکت‌ها، هلدینگ‌ها و اشخاص حقیقی مختلف و تبدیل آن‌ها به قرارداد است.

به گفته قشقایی بودجه عمومی کشور خیلی ضعیف و بیشتر صرف پروژه‌های عمرانی می‌شود و جذابیتی برای بخش اقتصادی و سرمایه‌گذاری ندارد به همین دلیل نمی‌توان همه مسائل و عقب افتادگی‌های تاریخی که در برخی مناطق از جمله چهارمحال و بختیاری وجود دارد را جبران کرد به همین دلیل سرمایه‌گذاری اقتصادی از جمله ضرورت‌هایی است که باید به آن پرداخته شود.

وی گیاهان دارویی، بادام و زنجیره این محصول از جمله مواردی است که در بخش سرمایه گذاری باید مورد توجه قرار گیرد.

قشقایی با اشاره به اهمیت موضوع گردشگری در چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در این بخش هدلینگ‌ها و شرکت‌های معروف گردشگر کشور تمایل به حضور در این استان دارند.

معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی رییس جمهور گفت: مدیران استانی باید در کنار موضوع و طرح‌های عمرانی به موضوع اقتصاد بپردازند و در خصوص جذب سرمایه گذار برنامه لازم داشته باشند همچنین رسانه‌ها نیز چهارمحالی‌های مقیم مرکز و خارج از کشور را برای سرمایه گذاری در استان ترغیب کنند.

دیدارهای مردمی؛ گامی برای درک بیشتر مسایل مردم

وی درخصوص برخی تغییر در برنامه دور دوم سفرهای استانی دولت اظهار کرد: در این دور از سفرهای استانی دیدار چهره به چهره رییس جمهور با مردم فراهم شده است چون مردم در جمهوری اسلامی برخلاف دیگر کشورها مهمترین مولفه‌ قدرت به شمار می‌روند.

قشقایی با اشاره به رضایت رهبر معظم انقلاب از حضور رییس جمهور در بین مردم و اینکه حضور در بین مردم منجر به شنیدن بهتر سخنان آنان می‌شود گفت: حضور رییس جمهور و بدنه دولت در بین مردم و ارتباط چهره به چهره با آنان موجب درک بیشتر دردها، نیازها و موضوعات مختلف از سوی دولتمردان می‌شود و این نظام بروکراتیکی که نمی‌گذارد خیلی از دغدغه‌ها از پایین به بالا منتقل شود را قطع می‌کند.

دیدار باشرکت‌های دانش بنیان از رویکردهای دور دوم سفرهای استانی دولت

وی یادآور شد: همچنین با توجه به فعالیت مثبت شرکت‌های دانش بنیان و گذر آن‌ها از مرحله تحقیق، توسعه و رسیدن به مرحله تولید انبوه در چهارمحال و بختیاری موجب شد تا رییس دولت سیزدهم با هدف آشنایی با این شرکت‌ها دیداری با این نخبگان داشته باشد.

صرف ۳۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبرسانی

قشقایی ادامه داد: با سرمایه‌گذاری ۳۰هزار میلیارد ریالی دولت در مدت ۲ سال گذشته بخشی از طرح‌های آبی مهم استان چهارمحال و بختیاری به نتیجه رسید.

وی یادآور شد: با اجرای طرح‌های آبی یاد شده از جمله سد غدیر بابا حیدر و دیگر طرح‌های آبرسانی مشکل تنش آبی ۶۰ درصد استان چهارمحال و بختیاری برطرف می‌شود.

چهارمحال و بختیاری رنگین کمانی از اقوام

وی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری به واسطه حضور قوم‌های بختیاریف فارس و قشقایی به عنوان رنگین کمانی از اقوام شناخته می‌شود.

قشقایی ادامه داد: به همین دلیل یکی از برنامه‌های رییس دولت سیزدهدم نشست با منتخبان، معتمدان و اقوام مختلف است.

به گزارش ایرنا، رییس جمهور به همراه تعدادی از وزرا قرار است روز پنجشنبه ۲۵ آبانماه ۱۴۰۲ در دور دوم سفرهای استانی به چهارمحال و بختیاری سفر کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha