۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۵۲
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 85293074
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح درجه بندی کارگاه‌های تولید صنایع دستی گیلان آغاز شد

رشت – ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از آغاز طرح درجه‌بندی کارگاه‌های تولید صنایع دستی خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، ولی جهانی هدف از اجرای این طرح را حمایت از تولید و صدور گواهی کیفیت کارگاهی به منظور شناسایی کارگاه‌های استاندارد و برنامه‌ریزی جامع‌تر در خصوص این کارگاه‌ها عنوان کرد.
وی با اشاره به مزایای طرح درجه‌بندی کارگاه‌های صنایع‌دستی اظهارکرد: با شناسایی کارگاه‌های تولیدی و درجه‌بندی این کارگاه‌ها از نظر کیفیت محصولات و ظرفیت تولید و سایر عوامل مربوط می‌توان گواهی کیفیت را به کارگاه‌های برتر اعطا کرد تا علاوه بر تشویق این کارگاه‌ها، انگیزه کافی برای دیگر کارگاه‌ها در راستای ارتقاء سطح تولید و کیفیت به وجود آید.
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان گیلان افزود: همچنین داشتن اطلاعاتی دقیق از کارگاه‌های تولیدی صنایع‌دستی استان، زمینه‌ساز برگزاری نمایشگاه و جشنواره‌های داخلی و اولویت اختصاص تسهیلات اعتباری می‌شود.

بیش از ۲۷ هزار هنرمند صنایع‌دستی در ۸۰ رشته مختلف به تولید محصولات هنرهای سنتی گیلان مشغول به فعالیت هستند و هفت شهر و روستای استان نیز با برندهای ملی و جهانی به عنوان شهر و روستاهای صنایع‌دستی معرفی شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha