۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۲۰
کد خبر: 85293156
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارنامه انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و درمان درخشان‌ است

اراک- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: کارنامه انقلاب اسلامی در تمامی حوزه‌ها به خصوص بهداشت و درمان درخشان است.

به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت مقام پرستار در دانشگاه علوم پزشکی اراک، افزود: ابتدای انقلاب اسلامی پزشکان خارجی بسیاری در کشور وظیفه درمان مردم جامعه را برعهده داشتند، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی اکنون تمامی خدمات درمانی توسط پزشکان و فرزندان کشور ارایه می شود.

وی ادامه داد: دوران دفاع مقدس دانشگاه بزرگی در حوزه درمان مجروحان و مصدومان بود و تحول بزرگی در این بخش اتفاق افتاد که باید در لایه‌های مختلف جامعه تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: کادر درمانی جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس و شیوع ویروس کرونا گام‌های بزرگی برداشتند و در عرصه‌های مختلف خوش درخشیدند.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: سیاست‌های بخش خانواده، درمان، پزشکی و نظام پرداخت و رتبه بندی با تایید رهبر معظم انقلاب مورد توجه ویژه قرار گرفته‌ است.

وی گفت: سیاست‌های خانواده هشت سال پیش و سیاست‌های سلامت ۱۰ سال گذشته تصویب و مورد توجه قرار گرفته و در برنامه هفتم نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: پرستاران ۵۰ درصد بهبود سلامت بیماران را در بخش درمان برعهده دارند و آنچه می‌تواند زحمات بخش درمان را به ثمر برساند پرستاران هستند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: امکانات و بودجه در کشور محدود است و دولت در سال جاری با ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه‌ است.

وی گفت: ۱۶۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی امسال توسط دولت برای تسویه مطالبات کشاورزان پرداخت شده و در صورت افزایش قیمت گندم سال آینده باید ۲۵۰ هزار میلیارد تومان برای خرید گندم پرداخت کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: آن‌گونه نیست که دولت از امکانات وسیع برخوردار باشد و نخواهد مطالبات را پرداخت نکند.

آیت الله دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: دولت و مجلس باید رتبه‌بندی پرستاران را با رعایت عدالت در دستور کار قرار دهند.

امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: امنیت و سلامت ۲ مولفه مهم و ضروری در جامعه به شمار می‌رود که امنیت اجتماعی توسط پلیس و سلامت توسط بخش درمان در کشور ایجاد می‌شود و توجه به این مهم باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز گفت: پرستاران در خط مقدم نظام سلامت قرار دارند و در دوران انقلاب اسلامی خدمات ارزشمندی را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ارایه کرده‌اند.

دکتر«علیرضا امانی» افزود: پرستاران موتور محرک نظام درمان کشور محسوب می‌شوند و باید مسائل و مشکلات این قشر برطرف شود.

وی ادامه داد: پرستاران از مسئولان توقع دارند حداقل امکانات را در اختیار آنان برای ارایه خدمت هرچه بهتر به مردم و جامعه قرار دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی خاطر نشان کرد: با وجود خدمات مناسبی که در دولت سیزدهم ارایه شده رفاهیات وزارت بهداشت و درمان نسبت به سایر وزارتخانه‌ها کمتر است.

دکتر امانی گفت: دولت سیزدهم تعرفه پرستاری را با تمام مشکلات اجرا کرد که گام بلندی در جهت تقویت سطح معیشت این قشر محسوب می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی خاطر نشان کرد: بیمارستان ولیعصر (عج) و زنان و زایمان اراک و بیمارستان خمین تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد که با این اقدام ۸۰۰ تخت به مجموع تخت‌های بیمارستانی استان مرکزی افزوده‌ می‌شود.

دکتر امانی گفت: نیاز است در برنامه هفتم توسعه زمینه افزایش حقوق پرستاران و فوق العاده خاص این افراد فراهم شود.

در پایان این آیین با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار و برخی مسئولان استان مرکزی از پرستاران شاخص و نمونه تقدیر شد.

۶۹۸ پزشک عمومی، ۴۸۵ پزشک متخصص و فوق‌تخصص و یک‌هزار و ۷۲۶ کارشناس رشته‌های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha