نهضت احیای منطقه سیستان با دقت در دستور کار قرار گیرد

زاهدان- ایرنا- دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور گفت: باید نهضت احیای سیستان را در قالب یک بسته عملیاتی در گفتمان در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید امامی روز پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی منطقه سیستان بیان کرد: تاریخ این منطقه بوی غیرت و عزت می‌دهد از سال‌ها پیش شورای فرهنگ عمومی پیگیر ثبت ملی سالروز قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین (ع) در تقویم ملی بود که این اتفاق رخ داد.

وی افزود: باید نهضت احیای سیستان را در قالب یک بسته عملیاتی در گفتمان ببرید تا اتفاقات خوبی رخ دهد.

دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور ادامه داد: باید اعتبارات ملی و زیرساخت‌ها فراهم شود در تجهیز موسسات سینمایی محدودیت نداریم. برای نظم و هماهنگی در این منطقه امورات را پیگیری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: گفتمان منطقه نباید به سمت محرومیت پنداری پیش برود چرا که این مهم از محرومیت بدتر است باید احساس کرامت و عزت در لسان و عمل باشد که از هر امکاناتی مهمتر است.

امامی افزود: به لحاظ رویکرد توازن بخشی دارای عقب‌ماندگی‌هایی در تقویت تنوع و گوناگونی هستیم که باید شجاعانه و صبورانه آن را برطرف کنیم راهکار جبران این عقب ماندگی‌ها تمرکز و تاکید سرمایه‌گذاری‌ها بر تنوع‌ها و گوناگونی‌ها است.

احیای نهضت منطقه سیستان با دقت در دستور کار قرار گیرد

اجر کار فرهنگی را جز خدا کسی نمی تواند بدهد

امام جمعه زابل گفت: کسی که کار فرهنگی انجام می‌دهد باید سینه‌ای بزرگ داشته باشد، اجر و ثواب کار فرهنگی را هیچکس جز خدا نمی تواند بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی با بیان اینکه سیستان افتخاراتی دارد که نشان دهنده شاکله آن است، افزود: در حوزه اندیشه، اندیشه خالص اسلام ناب سیستان در درون خود شخصیت‌هایی تربیت کرده که در تاریخ بشریت ستاره هستند شهید مطهری آیت الله سیستانی، آیت الله بختیاری و آیت الله شریفی از افتخارات این خطه هستند.

وی بیان کرد: امروز سیستان علما و روحانیونی دارد که در نقاط مختلف در حال خدمت به اسلام ناب هستند، در حوزه علوم تجربی و ریاضی نیز افتخارات بزرگی داریم.

امام‌جمعه زاهدان ادامه داد: هر کس کار فرهنگی انجام دهد جزو انسان‌هایی است که خدا او را پسندیده است و این کار را برای او انتخاب کرده، کسی که کار فرهنگی انجام می‌دهد باید سینه‌ای بزرگ داشته باشد.

وی اظهار کرد: یک عنصر فرهنگی باید سهولت‌های کار را مخفی کند و با وجود سختی‌ها جلو برود که خدا در هر سختی تسهیلگری قرار داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۵ محرم به نام پاسداشت قیام مردم منطقه سیستان در تقویم ملی ثبت شده است که این اتفاق بسیار خوبی بود که رخ داد

علی سرگزی اظهار کرد: با مدیرکل پست سیستان و بلوچستان رایزنی شده که تمبر یادبود قیام مردم سیستان انجام شود که بزدی از این تمبر رونمایی خواهد شد.

وی بیان کرد: سه مورد دیگر در شورای فرهنگ عمومی کشور وجود دارد که به نام سیستان و بلوچستان در تقویم ملی ثبت شود

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل گفت: سیستان مهد فرهنگ و تاریخ است که زبان فارسی از این منطقه توسط یعقوب لیث صفاری زنده شد.

علیرضا ملاشاهی بیان کرد: سیستان دارای تاریخ کهن و تمدن غنی دارد و در تمام کتب تاریخی از تمدن این منطقه ذکر شده است.

وی بیان کرد: در منطقه سیستان حداقل‌های فرهنگی را هم نداریم و این منطقه از لحاظ امکانات فرهنگی بسیار ضعیف بوده و نیازمند حمایت ویژه است.

فرماندار زابل افزود: سیستان فخر ایران است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب تنگه احد ایران اسلامی نامگذاری شده و با این وجود در حوزه های فرهنگی عقب ماندگی‌های بسیار وسیع و عمیقی دارد.

وی اظهار کرد: برخی از مراکز فرهنگی در سیستان فاقد امکانات لازم است و از حداقل ها هم برخوردار نیست و باید به آن توجه ویژه شود.

ملاشاهی تاکید کرد: برای برطرف کردن نیازهای فرهنگی در منطقه سیستان نیازمند عزم جدی هستیم و یک بار و برای همیشه باید مشکلات فرهنگی این منطقه برطرف شود.

وی افزود: در حوزه زیرساخت های فرهنگی باید اقدامات اساسی در منطقه سیستان انجام شود تا به از این لحاظ به میانگین کشوری دست یابیم.

فرماندار زابل بیان کرد: بودجه‌های فرهنگی در منطقه سیستان ضعیف است وبا این بودجه‌ها نمی‌توانیم اقدامات فرهنگی مناسب انجام دهیم.

احیای نهضت منطقه سیستان با دقت در دستور کار قرار گیرد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha