نخستین اجلاس ملی خیرین هیاتهای مذهبی در مشهد برگزار شد+فیلم

مشهد-ایرنا- نخستین اجلاس ملی خیرین هیاتهای مذهبی با حضور جمعی از مداحان، پیشکسوتان و مسوولان هیاتهای مذهبی کشور و رییس سازمان تبلیغات اسلامی و رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس سازمان تبلیغات اسلامی عصر پنجشنبه در این اجلاس گفت: هیات‌ها به سیره اهل‌بیت(ع) تأسی دارند، از جمله فعالیت معصومین(ع) خدمت به نیازمندان بوده است.

حجت‌الاسلام محمد قمی افزود: استمرار کار خیر یکی از اعمال هوشمندانه است، آن زمان که خیّر نه‌ فقط در یک برنامه به کار خیر می‌پردازد بلکه انگیزه خالصانه و نیت خود را به‌ صورت مستمر حفظ می‌کند.

به گفته وی، گاهی به سبب این نیک ‎اندیشی، یک جریان خیرخواهانه شکل می‌گیرد و سپس تقویت می‌شود و به کمال اثرگذاری می‌رسد.

وی ادامه داد: مجمع خیرین هیات با حضور نمایندگانی از این افراد نیک‎ اندیش، تلاش دارد تا زمینه‌های مورد نیاز برای تمرکز کار خیر را شناسایی و معرفی کند.

عنایت اهل بیت(ع) بی حد و مرز است

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این همایش گفت: معرفت ولایت اهل‌بیت(ع) موضوعی است که خداوند عالم به دل‎های آماده و فطرت‎های پاک عنایت می‌کند.

سید مرتضی بختیاری با بیان اینکه عنایت اهل‌بیت(ع) حد و مرز نمی‌شناسد، افزود: عنایت اهل بیت(ع) محدود به جغرافیا و مذهب هم نیست.

وی ادامه داد: امروز اگر مظلومیت مردم غزه را مشاهده می‌کنیم، باید به درگاه امام رضا(ع) متوسل شویم تا این عنایت، ایمان آنان را راسخ ‎تر و دشمنانشان را به شکست نزدیک‎تر کند زیرا اضمحلال بدخواه دین خدا، وعده پروردگار است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: مرکز نیکوکاری ویژه‌ای ذیل فعالیت بنیاد دعبل خزاعی سازمان تبلیغات شکل گرفته تا حتی کسانی که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هم نیستند، بتوانند از حمایت‌های متمرکز و هدفمند برخوردار شوند.

نخستین اجلاس ملی خیرین هیاتهای مذهبی در مشهد برگزار شد+فیلم

فعالیت ۱۱۰۰ خیر هیات های مذهبی در سراسر کشور

عضو شورای مرکزی مجمع خیرین هیات های مذهبی هم گفت: تاکید اصلی رهبر معظم انقلاب برای تشکیل مجمع پیر غلامان اهل‌بیت(ع) این است که خدمت به هیات ها نهادینه شود و ارکان هیات های مذهبی توسعه پیدا کنند.

حجت‌الاسلام داود صالحی ادامه داد: بر همین اساس، تاکنون در ۲۸ استان کشور جلسات توجیهی و مقدماتی برگزار شده و بیش از هزار و ۱۰۰ نفر در سراسر کشور در مجمع خیرین هیات فعالیت می‌کنند.

به گفته وی، در رویداد امروز نیز ۲۵۰ خیر نام‌آور و نیک‌اندیش متشکل از ۲۰۰ فعال از سراسر کشور و ۵۰ خیر از مشهد حضور دارند.

مرثیه سرایی «منصور ارضی» از پیرغلامان اهل بیت(ع) از دیگر برنامه‌های این اجلاس بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha