از توقیف پیکر شهدا تا تبدیل بیمارستان به زندان بزرگی بدون آب و برق و غذا

تهران- ایرنا- رئیس بیمارستان شفا در شهر غزه از اوضاع فاجعه بار حاکم بر این بیمارستان در سایه اقدامات ددمنشانه نظامیان صهیونیست خبر داد.

به گزارش ایرنا، «محمد ابو سلمیه» رئیس بیمارستان شفا پنجشنبه شب در گفتگو با الجزیره گفت: نظامیان صهیونیست همچنان در داخل بیمارستان حضور دارند و اجساد را توقیف کرده و خط انتقال آب را هم منفجر کردند.هیچ آبی اکنون در بیمارستان یافت نمی‌شود. تانک‌های ارتش رژیم اسرائیل همچنان بیمارستان را محاصره کرده اند. نمی‌توانیم اجساد را از بخش‌های مختلف بیمارستان خارج کنیم.بیش از ۶۵۰ بیمار، ۵۰۰ نفر از کادر درمانی و پزشکی و بیش از ۵۰۰۰ آواره و بی‌سرپناه همچنان در بیمارستان حضور دارند.

وی افزود: اوضاع فاجعه‌بار است و حاضرین در بیمارستان از شدت تشنگی فریاد می‌زنند. حتی نمی‌توانیم آشغال‌ها را به خارج از بیمارستان انتقال دهیم. شلیک تک‌تیراندازهای ارتش رزیم اسرائیل ادامه دارد و کسی نمی‌تواند از مکانی به مکان دیگر جابجا شود. پهبادهای اسرائیلی به طور لحظه‌ای بر فراز بیمارستان شفا در حال گشت‌زنی هستند. شماری از نظامیان صهیونیست در بخش‌های مختلف بیمارستان به ویژه بخش اورژانس حضور دارند و اقدام به خارج کردن اجساد می‌کنند.

ابوسلمیه بیان کرد: حدود ۸۰ شهید را دفن کردیم و مابقی در راهروها افتاده یا در سردخانه هستند و صهیونیست‌ها آن‌ها را جابجا می‌کنند. اجساد زیادی هنوز داخل بیمارستان است و برای جلوگیری از وقوع فاجعه‌ای بهداشتی قصد خارج کردن آن‌ها را داریم. هیچ اکسیژنی در بیمارستان وجود ندارد، اوضاع بسیار سخت و فاجعه‌بار است.

وی تاکید کرد: روایت‌های اشغالگران در مورد وجود اسلحه در بیمارستان یا در بخش آزمایشگاه دروغ محض است. هیچ شلیکی به سمت نظامیان صهیونیست از داخل بیمارستان انجام نشده، پس افراد مسلح کجا هستند؟ حتی در قانون جنگل هم اجازه ایجاد اینگونه اوضاع غیرانسانی در بیمارستان شفا را نمی‌دهند. هر لحظه با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنیم و همه ادعاها کذب است. بیمارستان شفا بدون آب و برق و غذا به زندانی بزرگ تبدیل شده است و این جنایتی است که تاریخ از آن خواهد گفت.

رئیس بیمارستان شفا در غزه گفت: نظامیان اشغالگر آزادانه در داخل بیمارستان حرکت می کنند و فقط خواهان قتل و کشتار بیشتر هستند. ما نمی‌توانیم کاری برای بیماران انجام دهیم و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، شمار زیادی از دست خواهند رفت.

وی افزود: اشغالگران برخی از خانواده ها را داخل انبار بیمارستان زندانی کرده اند.ما همراه مجروحان و بیماران خواهیم ماند و آنها را ترک نخواهیم کرد یا زنده می‌مانیم یا می‌میریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha