۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85293043
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بازداشت شماری از کارکنان بیمارستان شفا در غزه توسط رژیم صهیونیستی
بیمارستان شفا در غزه

تهران – ایرنا – مسئول دفتر اطلاع رسانی در غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی شماری از کارکنان بیمارستان شفا در غزه را بازداشت کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، «اسماعیل الثوابته» در این باره گفت: ارتش اشغالگر صهیونیستی با ورود به همه بخش های بیمارستان شفا باعث نگرانی و آزار و اذیت بیماران بستری در آن شده است.

الثوابته افزود: در صورت وقوع هر گونه اتفاق ناگواری برای بیماران و کادر پزشکی بیمارستان شفا، اشغالگران را مسئول سلامتی آنها می دانیم.

مسئول دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه تصریح کرد: ارتش اشغالگر اسرائیل هر شخصی را که برای خروج از بیمارستان شفا تلاش کند مورد تیراندازی قرار می دهد و این بیمارستان به قبرستانی برای همه افراد حاضر در آن تبدیل شده است.

در همین راستا، رئیس بخش ارتوپدی بیمارستان شفا در غزه گفت: بولدوزرهای اشغالگران اقدام به حفر و تخریب در داخل محوطه بیمارستان کرده اند.

چند شب گذشته نیز دکتر محمد ابو سلمیه رئیس بیمارستان شفا در غزه در خصوص سوخت مورد نیاز این بیمارستان گفت: ما روزانه دستکم برای سرپا بودن بیمارستان نیاز به هشت هزار لیتر گازوئیل داریم، این درحالی است که رژیم صهیونیستی از ۳۰۰ لیتر سخن می‌گوید.

ابوسلمیّه گفت: میزان سوختی که رژیم صهیونیستی برای اعطا به بیمارستان شفا از آن سخن می‌گوید، در مجتمع پزشکی شفا حتی قادر نیست که یک دستگاه را راه بیاندازد.

وی افزود: ما خواهان دریافت سوخت از طریق سازمانهای بین‌المللی مانند صلیب سرخ و آن هم به مقدار کافی برای راه اندازی بیمارستان هستیم.

رئیس بیمارستان شفا شرایط بیمارستان را اسفبار توصیف کرد و گفت که این بیمارستان بدون آب، غذا و برق است.

ابوسلمیه در پایان گفت: بیمارستان به صورت کامل خارج از خدمات رسانی است و به یک قبرستان تبدیل شده است.

به دنبال آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته، رژیم صهیونیستی در حملات خود به نوار غزه علاوه بر زنان و کودکان و ارتکاب جنایات جنگی، به بیمارستان ها هم حمله می‌کند و با بستن گذرگاهها، مانع از ورود سوخت به نوار غزه برای تأمین برق بیمارستان ها شده که این امر منجر به از کار افتادن ژنراتورهای بیمارستان ها و قطع برق و فوت بیماران و زخمی های تجاوز اخیر اشغالگران به غزه شده است. بر اثر حملات وحشیانه صهیونیست ها به غزه تاکنون بیش از ۱۱۵۰۰ فلسطینی شهید و ۲۹ هزار دیگر زخمی شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha