سرانه فضای کتابخانه‌ای گیلان با راه‌اندازی کتابخانه مرکزی رشت ۳۰ درصد ارتقا می‌بابد

رشت - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان گفت: با افتتاح کتابخانه مرکزی رشت که ۲۳ سال از تاریخ کلنگ زنی آن می گذرد، حدود ۳۰ درصد به ظرفیت سرانه فضای کتابخانه‌ای استان افزوده می شود.

به گزارش ایرنا، یاسر تقوی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته رشت اظهار کرد: کتابخانه مرکزی رشت نگین فرهنگی گیلان است که با بهره برداری از آن بیش از ۵۰ خدمت مختلف برای اقشار مختلف مردم پیش بینی شده است.

وی افزود: اما متاسفانه این کتابخانه به دلیل کوتاهی برخی از مسئولان طی سال های گذشته تکمیل و بهره برداری نشد که امیدواریم که در دولت مردمی سیزدهم و با تلاش های استاندار و سایر مسئولان و همراهی مردم و افراد نیکوکار این کتابخانه به زودی به انجام و بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: استان گیلان ۸۵ باب کتابخانه عمومی نهادی، یک باب کتابخانه عمومی مستقل و ۱۵ کتابخانه مشارکتی فعال دارد.

وی عنوان کرد: از ۸۵ باب کتابخانه عمومی، ۶۳ باب در محیط های شهری، ۲۰ باب در محیط های روستایی و ۲ کتابخانه سیار در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان اضافه کرد: ۱۲ کتابخانه عمومی دیگر نیز در این استان در حال احداث است که امیدواریم هر چه زودتر به بهره برداری برسند.

تقوی به اهمیت مطالعه اشاره و بیان کرد: یکی از بزرگترین نیازهای کنونی جامعه مطالعه و دانایی است که با خواندن کتاب میسر می شود و دین مبین اسلام نیز بر این امر تاکید دارد و وجه تمایز اسلام نیز همین تاکید به خواندن و فراگیری علم و دانش است.

وی در ادامه گفت: عدم آگاهی به دلیل جهل و بی سوادی است و دوران جاهلیت نیز با ظهور اسلام به پایان رسید اما در برهه کنونی باید بیش از پیش از مسایل روز آگاه باشیم زیرا استکبار جهانی به دنیال آن است که بشریت از حقایق جهان آگاه نباشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان افزود: آمریکا و دیگر دولتهای مستکبر همسو با آن درصدد پنهان کردن جنایت رژیم غاصب صهیونیستی در غزه هستند و می خواهند برملا نشود از اینرو مردم اقصی نقاط جهان باید بیشتر به دنبال مطالعه باشند تا حق از باطل را تشخیص دهند.

تقوی در خاتمه به تاسیس نهاد کتابخانه عمومی در کشور اشاره و اظهار کرد: سال ۸۲ کتابخانه های عمومی کشور پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری تاسبس شد تا دستیابی مردم به کتاب تسهیل شود و از سوی دیگر آگاهی در بین اقشار مختلف مردم افزایش یابد و تلاش های انجام شده در این راستاست اما کافی نیست باید همه بخشها در این امر مشارکت و تلاش کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha