۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۱
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85300828
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ دانش‌آموز عضو کتابخانه‌های رشت قرآن کریم را کتابت کردند

رشت - ایرنا - ۳۰ دانش آموز دختر و پسر ۶ تا ۱۲ سال عضو کتابخانه های عمومی رشت در طرح سراسری کتابت قرآن کریم که در حرم مطهر امامزاده بانو فاطمه اُخری (س) خواهر امام رضا(ع) رشت برگزار شد قرآن کریم را کتابت کردند.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی نیازمند مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان روز پنجشنبه در این مراسم با تقدیر از برگزار کنندگان این طرح ارزشمند خطاب به دانش آموزان شرکت کننده گفت: بسیاری از بزرگان علم و دانش اکنون علاقمند به کتابت قرآن کریم هستند اما شما با دستان هنرمند خود موفق شدید آثار زیبایی خلق کنید و خداوند پاداش عظیمی برای شما منظور خواهد کرد.

طرح سراسری کتابت قرآن کریم با هدف تجلی و پیوند برنامه های موضوعی قرآن و عترت در کتابخانه های عمومی با برنامه های ترویج کتابخوانی برگزار شده و می شود.

در واقع نهاد کتابخانه های عمومی استان طبق رویکرد کشوری این مجموعه و با توجه به اهانت‌های اخیر به این کتاب مقدس در اروپا و نظر به اینکه کتابت قرآن کریم سنتی دیرینه از زمان پیامبر مکرم اسلام بوده است، طرح سراسری کتابت قرآن کریم را به منظور انس بیشتر اعضای کودک و نوجوان این کتابخانه‌ با قرآن برپا کرده است.

این طرح که در ایام هفته کتاب از تاریخ ۲۳ الی ۳۰ آبان در ۳۱ استان کشور با اختصاص سهیه کتابت به هر استان اجرایی شد؛ شامل کتابت ۶۰۴ صفحه از قرآن کریم در ۱۵ سطر است که بنا بر تعداد کتابخانه های عمومی هر استان و علاقمندان محافل قرآن و عترت در استان ها تقسیم شده است.

در پایان نیز با جمع آوری برگه های مرقوم شده به عنوان قرآن دست نویس توسط کودکان و نوجوانان در قطع رحلی صحافی شده و نسخه هایی منتشر خواهد شد.

رونمایی از طرح اهدای کتاب، اهدای دانایی و نذر کتاب با حضور مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان از دیگر محورهای این ویژه برنامه فرهنگی بود.

در این مراسم مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، اعضای شورای اسلامی رشت، تولیت آستان مقدس مطهر امامزاده بانو فاطمه اُخری (س) و اعضای کودک و نوجوان کتابخانه های عمومی شهر رشت حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha