۲۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۴
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85293851
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه سنندج: وجدان بشریت در برابر قتل عام مردم غزه بیدار شود

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج گفت: وقت آن رسیده که وجدان بشریت در برابر جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی و قتل عام مردم بی‌گناه غزه بیدار شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: وجدان بشری و سازمان حقوق بشر چه زمانی می‌خواهد بیدار شود و نقش خود را در دفاع از فلسطینی‌ها ایفا کند و تسلیم زورگویان و حق وتو نشود.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ هزار زن باردار در غزه از خدمات بهداشتی و زایمان محروم هستند، افزود: حدود یک نسل کامل بخاطر جنایات رژیم سفاک صهیونیستی در حال نابودی است.

امام جمعه سنندج تاکید کرد: با شعار و محکوم کردن صرف، کار از پیش نمی‌رود و همه کشورهای اسلامی باید وارد عمل شده و رژیم صهیونیستی را تحریم اقتصادی و سیاسی کنند.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: زکات، کفاره، خمس و صدقه بخاطر از بین بردن فقر و محرومیت است و همه باید در این زمینه احساس مسئولیت کنیم و برای کمک به تهیدستان، قدم برداریم.

وی یادآور شد: دولت سیزدهم می خواهد محرومیت را از بین ببرد و این تلاش ستودنی است؛ چراکه فقر و شکاف طبقاتی، آرامش و سلامت را از جامعه می‌گیرد.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالاحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دار الاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha