۹۴۷ اثر به دبیرخانه جشنواره قصه‌گویی استان مرکزی ارسال شد 

اراک - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: ۹۴۷ اثر در بخش استانی به دبیرخانه جشنواره قصه‌گویی این استان ارسال شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «احسان منصوری» روز چهارشنبه در نشست خبری بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در اراک، افزود: از این تعداد اثر ارسالی ۳۷۷ اثر در بخش ملی پذیرش شده است.

وی با بیان اینکه، جشنواره قصه‌گویی در ایران امسال به ایستگاه بیست و پنجمین رسیده است، ادامه داد: اولین مرحله این جشنواره در بخش استانی از ۲۷ آبان آغاز تا ۲۹ آبان برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: پارسال ۷۷۰ اثر به این جشنواره ارسال شد که تاکنون ۹۴۷ اثر به دبیرخانه رسیده و انتظار است بیش از یک هزار اثر به دبیرخانه ارسال شود.

منصوری افزود: یکی از اهداف جشنواره قصه‌گویی، مردمی‌سازی قصه است و کانون در تلاش است داستان و قصه را در جمع‌های مختلف به شکل مردمی تبدیل کند.

وی بیان کرد: نگرش تربیتی در قصه‌گویی همواره مورد اهتمام بوده و متولیان کانون در تلاشند تا این مهم، ارتقا داده شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، با اشاره به اینکه، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جشنواره قصه‌گویی را به ثبت ملی رسانده، گفت: تدابیر لازم در دستور کار است تا جایگاه این اقدام فرهنگی و هنری، در سطح جهانی ارتقا یابد.

منصوری به اهداف ارزشمند جشنواره قصه‌گویی اشاره کرد و افزود: احیا و زنده نگه داشتن، سنت قصه‌گویی از اهداف این جشنواره است تا نگاه جشنواره به نگاه مردمی تبدیل شود.

وی شعار امسال این جشنواره را «با قصه لبخند بسازیم » عنوان کرد و ادامه داد: ایجاد امید و الهام‌آفرینی از رویکردهای برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: در این جشنواره تلاش شده تا همه افراد بتوانند از برگزاری جشنواره استفاده کنند و افراد توانخواه نیز که از نعمت شنوایی برخوردار نیستند با زبان اشاره می‌توانند تماشاچی این جشنواره باشند.

منصوری افزود: بخش قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای که به صورت ملی داوری می‌شود، مورد استقبال قرار دارد زیرا در این بخش، توانمندی شرکت کنندگان در حوزه صحنه، آشکار می‌شود.

وی بیان کرد: پارسال در بخش قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای، دانش آموز «اسرا قمی» از روستاهای خنداب به عنوان برگزیده ملی انتخاب شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: قصه‌های قرآنی، کارآفرینان، نام‌آروان، روایت استوره‌ها و موضوع آزاد از محورهای پیش بینی شده در این جشنواره است که استان مرکزی با توجه به صنعتی بودن، می‌تواند در این بخش روایت منحصر به فردی داشته باشد.

منصوری افزود: در این جشنواره اهتمام شده تا رویکرد ارتباط با آموزش و پرورش و معلمان مورد توجه قرار گیرد که استقبال این بخش نیز حایز اهمیت بوده است.

وی بیان کرد: پایان آذر همزمان با شب یلدا، مرحله پایانی جشنواره قصه‌گویی در سطح ملی با انتخاب برگزیدگان به کار خود خاتمه می‌دهد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی درباره چگونگی داوری این رویداد فرهنگی و هنری در استان گفت: سه داور ملی، یک داور از استان مرکزی و یک ناظر از سطح ملی این جشنواره را قضاوت می‌کنند.

منصوری درباره کسب عناوین برگزیده و ملی استان مرکزی در جشنواره قصه گویی در سنوات گذشته، افزود: این استان، پارسال در بخش علمی رتبه اول، در آیین سنتی رتبه سوم و در قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای عنوان برگزیده را کسب کرد.

وی با بیان اینکه جوایز ویژه برای برگزیدگان این جشنواره پیش بینی شده است، ادامه داد: برای برگزیدگان استانی جوایزی در نظر گرفته شده است و جوایز ویژه با موضوع سردار سلیمانی به شرکت‌کنندگان اهدا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: بخش « با تکیه بر لبخند» نیز جایزه ویژه دارد و به ۱۴ نفر برگزیده هدیه نقدی داده می‌شود.

منصوری درباره استفاده از ظرفیت شرکت کنندگان برتر این رویداد فرهنگی و هنری در استان تاکید کرد: از ظرفیت این شرکت کنندگان در برنامه‌های استانی به مناسبت‌های مختلف استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: اختتامیه جشنواره قصه‌گویی استان مرکزی دوشنبه در محل مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اراک برگزار می‌شود.

کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان استان مرکزی ۴۵ مرکز ثابت و پنج مرکز سیار داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha