افکار عمومی جهان در مساله فلسطین، ایران را تحسین می‌کند

تهران-ایرنا- کارشناس مسائل منطقه گفت: دستگاه دیپلماسی ایران باید از فشار گسترده افکار عمومی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی به عنوان یک عامل پیشران در راستای تحقق اهداف خود در زمینه اتحاد میان کشورهای اسلامی و غیر اسلامی در حمایت از فلسطین استفاده کند.

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا درباره مهم‌ترین دستاوردهای نشست سران سازمان همکاری اسلامی در عربستان با موضوع حمایت از غزه که با پیشنهاد و پیگیری جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهارداشت: هرچند نشسته سران سازمان همکاری اسلامی در ریاض در شرایطی اضطراری برگزار شد، اما ما باید آن را یک اقدام اولیه جهت انسجام و اتحاد هرچه بیشتر جهان اسلام در راستای حمایت از مردم فلسطین و وضعیت اسفبار غزه قلمداد کنیم.

وی با بیان اینکه مدت‌ها بود که رهبران کشورهای اسلامی اینگونه که در نشست ریاض دور هم جمع شدند تشکیل جلسه نداده بودند، گفت: جهت تحقق اهداف بزرگی که در مسیر دفاع از ملت فلسطین وجود دارد «باید نشست‌های این چنینی به صورت مستمر میان سران کشورهای اسلامی برگزار شود» تا نتیجه مطلوب افکار عمومی ملت‌های اسلامی محقق شود.

این کارشناس مسائل منطقه عنوان کرد: دشمنان اسلام با استفاده از ابزارهایی از جمله تنوع قومیت، زبان، ملیت و برخی اختلافات مذهبی میان کشورهای اسلامی تلاش می‌کنند آنها را دچار تفرقه و تشتت کنند تا از این رهگذر منافع خود را تامین کنند و طبیعتاً در چنین شرایطی برگزاری نشستی همچون نشست ریاض می‌تواند «موجبات نگرانی و خشم دشمنان جهان اسلام را فراهم آورد».

قنادباشی با بیان اینکه با تلاش‌های مستمر دیپلماتیک ایران از ابتدای حملات اسرائیل علیه مردم غزه بود که نهایتاً سران کشورهای اسلامی دور هم جمع شدند، اظهار داشت: پس از گذشت بیش از یک ماه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه امروز «دولت‌های اسلامی تحت فشار شدیدی از سوی افکار عمومی خودشان هستند» تا با انجام اقداماتی عملیاتی حمایت خود را از فلسطین نشان دهند.

وی تصریح کرد: به نظر می‌آید که دستگاه دیپلماسی ایران باید از فشار گسترده افکار عمومی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی به عنوان یک عامل پیشران بیش از پیش در راستای تحقق اهداف خود در زمینه اتحاد میان کشورهای اسلامی و غیر اسلامی در حمایت از فلسطین استفاده کند.

این کارشناس مسائل منطقه گفت: «دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران از ابتدای حملات اسرائیل علیه غزه» بسیار ملموس و مشهود بوده و به نظر می‌آید حضور و سخنرانی موثر رئیس جمهور و ارائه راهکارهای عملیاتی ایران از سوی وی در نشست ریاض دستاورد دیگری از سوی دپلماسی ایران در عرصه حمایت از فلسطین به حساب می‌آید.

قنادباشی در پایان با بیان اینکه هرچند نشست اخیر در ریاض نتوانست توقعات افکار عمومی را از سران کشورهای اسلامی برآورده کند، خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت‌های و اقدامات گسترده بین‌المللی سیاست خارجی ایران در حمایت از مردم غزه در مدت بیش از یک ماه از حملات اسرائیل علیه فلسطینیان، «افکار عمومی جهان ایران را تحسین میکند» و بر این اساس امروز ایران از جایگاه بالایی در میان ملت‌های جهان برخوردار است که می‌تواند از این مهم در راستای فشار به هرچه بیشتر بر رژیم صهیونیستی و دفاع از ملت فلسطین بهره ببرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha