معاف: ظرفیت معرفی چهره‌های قرآنی ایجاد شود  

تهران- ایرنا- معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آماده‌سازی زیرساخت‌های برنامه قرآنی «محفل ۲» گفت: این برنامه باید به دنبال معرفی سلبریتی‌(چهره)های قرآنی باشد و یا ظرفیتی ایجاد کند که در حوزه قرآن هم بتوانیم سلبریتی‌هایی را به جامعه معرفی کنیم.

علیرضا معاف در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، درباره برنامه این معاونت برای معرفی سلبریتی‌های قرآنی از بین سینماگران و فیلمسازان کشور اظهار داشت: در برنامه محفل به دنبال این هستیم که سلبریتی‌های قرآنی را معرفی کنیم. البته برای تعبیر سلبریتی باید گفت و گو کرد که چقدر دقیق است. آیا شهریار پرهیزکار، حجت‌الاسلام محسن قرائتی یا حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین طباطبایی علم الهدی را سلبریتی قرآنی می‌دانیم یا نه؟

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: منظور از سلبریتی قرآنی، قهرمانان و چهره های قرآنی و افرادی است که به عنوان قله و الگو در جامعه معرفی می‌شوند. یکی از آثار برنامه محفل باید پیدا کردن و معرفی استعدادها، قله ها یا سلبریتی‌های قرآنی باشد.

وی با بیان این که معاونت قرآن و عترت، هم سال گذشته و هم امسال وظیفه خود می دانسته که از این برنامه پشتیبانی محتوایی و نرم افزاری داشته باشد، اضافه کرد: امسال برش های هنری کار اعم از حضور استادان حوزه فیلم، سریال، سینما و تئاتر و بیان نکات و نقاط جذاب، نغز و شنیدنی برای مردم را پیشنهاد دادیم که به این برنامه اضافه شود. با توجه به ماموریت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه هنر، هنر قرآنی و هنر دینی این پیشنهادات را ارائه می کنیم.

آغاز پویش محفلی‌ها از ماه رجب

معاف با اشاره به جلسه خود با عوامل برنامه محفل گفت: پیشنهادهای خوبی در جلسه مطرح شد. مثلا پویش محفلی‌ها از ماه رجب آغاز می‌شود تا نوجوانان و کودکان را با این برنامه تلویزیونی آشنا و در آنها حسی را ایجاد کند.

وی با بیان این‌که در برنامه محفل ۲، استفاده از تنوع‌های بیانی و روشی در معرفی چهره‌ها و استعدادهای قرآنی در دستور کار خواهد بود افزود: در مجموع محفل ۲ برنامه موفق تری از سال گذشته خواهد بود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از امتیازهای محفل این است که از بینندگان خاص برنامه‌های معارفی و قرآنی توانسته عبور کند و به توده‌های مردم راه پیدا کند. بر اساس نظرسنجی‌های دقیق صدا و سیما و نهادهای مسئول نظرسنجی در کشور، بخشی از مخاطبان محفل کسانی هستند که نوعا مخاطب خیلی از برنامه‌های شبکه قرآن و برنامه‌های دینی معارفی صدا و سیما نیستند و این موفقیت بزرگ برای برنامه است که توانسته فرم تلویزیونی خوب تولید کند و در قالب یک برنامه تلویزیونی مباحث قرآنی را برای مردم، جذاب کند و عشق مردم را به قرآن افزایش دهد.

معاف تاکید کرد: امسال باید از نظر انتخاب مهمان ها، سوژه‌ها و طراحی‌های ظاهری کار و محتوایی تدارکی ببینیم که مخاطب برنامه بیشتر شود و انس مردم با قرآن و عشق مردم به این کتاب الهی محقق شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha