۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۱۲
کد خبرنگار: 745
کد خبر: 85295134
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

دلجویی دانشگاه باهنر کرمان از اصحاب رسانه

کرمان- ایرنا- شماری از مسئولان دانشگاه شهید باهنر کرمان روز شنبه با حضور در جمع برخی اصحاب رسانه در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از خبرنگاران و نمایندگان افکار عمومی دلجویی و بر ضرورت تعامل بیشتر با آنان تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، طی روزهای اخیر و همزمان با سخنرانی سعید جلیلی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی در دانشگاه باهنر، برخی اصحاب رسانه امکان حضور در جلسه پیدا نکردند و برخی کارکنان انتظامات نیز برخورد نامناسبی با خبرنگار تسنیم داشتند که وی را به شکل نامناسبی به بیرون از محوطه دانشگاه هدایت کردند.

به دنبال این ماجرا اصحاب رسانه از فضای ارتباط با این دانشگاه گلایه مند بودند و خواهان حل مشکل شدند که استاندار کرمان نیز با انتقاد از این وضعیت، بر ضرورت حل مشکل تاکید کرد.

به دنبال این موضوع، رییس دانشگاه شهید باهنر یک نشست هم اندیشی و دلجویی در دانشگاه برگزار کرد و در نتیجه حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات استان، مسائل بررسی و بر ضرورت هم اندیشی، دلجویی از اصحاب رسانه و حل مشکل تاکید شد.

لذا در ادامه این برنامه بود که امروز رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان به همراه برخی از دیگر مدیران بخش فرهنگی و روابط عمومی در جمع اصحاب رسانه حاضر شدند و ضمن شنیدن سخنان اصحاب رسانه، بر ضرورت حل مشکلات موجود، تعامل بیشتر با اصحاب رسانه و همراهی بهتر رسانه ها با این مرجع علمی تاکید شد.

مسئولان دانشگاه تاکید کردند ۲ تشکل دانشجویی مجری برنامه مذکور بودند که حضور خبرنگار را در آن ندیده بودند و لذا کارکنان حفاظت دانشگاه براساس بخشنامه ها موظف به رعایت دستورالعمل بوده اند؛ هرچند نوع برخورد با خبرنگار تایید نمی شود.

اصحاب رسانه نیز در این جلسه برخی مسائل و مشکلات خود برای پوشش خبری جلسات یا رویدادهای داخل دانشگاه را بیان کردند که رییس دانشگاه تاکید کرد در هم اندیشی با کارشناسان و خبرنگاران تلاش می کند که این مسائل حل شود.

صبح امروز نیز خانه مطبوعات شمال و جنوب استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز سازمان بسیج رسانه استان در یک اطلاعیه مشترک به این موضوع پرداختند که در بخشی از آن آمده است: متعاقب دریافت گزارش‌هایی مبنی بر برخورد نامناسب صورت گرفته با خبرنگار محترم خبرگزاری تسنیم در استان کرمان در حاشیه سخنرانی عضو ارشد شورای عالی امنیت ملی در دانشگاه شهید باهنر کرمان و عدم صدور اجازه ورود سایر خبرنگاران متقاضی به این نشست، پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.

در ادامه اطلاعیه با اشاره به جلسه همفکری مدیران دانشگاه باهنر، اهم موارد مورد تاکید در آن جلسه به شرح زیر اعلام شد: تاکید بر ناپسندی برخورد با خبرنگار خبرگزاری تسنیم و ضرورت دلجوئی از جامعه رسانه‌ای استان کرمان، انتقاد از رویه دانشگاه به دلیل سخت‌گیری در ورود خبرنگاران به محیط دانشگاه و انعکاس رویدادهای علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، تاکید بر ضرورت رعایت ملاحظات ایمنی و حفاظتی مدنظر دانشگاه و در عین حال ضرورت حضور نمایندگان رسانه‌ها (خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، مطبوعات و صداوسیما) در نشست‌ها و برنامه‌های آتی.

این اطلاعیه در ادامه با تشریح جلسات مشترک بعدی با اصحاب رسانه در مورد ضرورت تامین حقوق رسانه ها و نیز توجه به برخی اصول حفاظتی دانشگاه تاکید کرده و آورده است: کمک به تامین حقوق و گسترش آزادی‌های قانونی و مسئولانه رسانه‌های استان کرمان وظیفه عمومی دستگاه‌های اجرایی استان است و بایستی در این زمینه اقدامات بیشتری صورت گیرد. برمبنای این نگاه ضمن تشکر از موضع‌گیری اخیر استاندار کرمان(در حمایت از اصحاب رسانه)، لازم است زمینه حضور خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ها در مراکز اجرایی، دانشگاه‌ها و... به منظور پوشش رویدادها بیش از پیش فراهم گردد.

بخش دیگر این اطلاعیه می افزاید: رعایت مصالح و الزامات انتظامی نبایستی مانع فعالیت رسانه‌ها گردد. این آمادگی وجود دارد تا با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه مطبوعات و بسیج رسانه راهکارهایی ایجاد شود تا مصالح عمومی و حقوق طرفین تامین گردد. در عین حال،تامین حقوق و پاسخ به مطالبات به حق اصحاب رسانه بایستی در فضایی کم‌تنش و به دور از هیجان‌زدگی صورت گیرد؛ طبیعتا رعایت این موارد نافی حق مطالبه‌گری و طرح انتقادات نخواهد بود.

دانشگاه شهید باهنر کرمان از دانشگاه های معتبر و دارای رتبه جهانی به شمار می رود که بیش از ۱۴ هزار دانشجو دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha