ظرفیت‌های آذربایجان‌غربی برای توسعه روابط با سوریه منحصر به فرد است

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به سفر چندی پیش صورت گرفته به سوریه و توافق‌های انجام شده گفت: زمینه ها و ظرفیت های خوبی در استان برای توسعه روابط با این کشور وجود دارد که در بسیاری موارد، منحصر به فرد است.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز شنبه در جلسه شورای راهبردی روابط خارجی آذربایجان‌غربی که با موضوع بررسی راهکارهای توسعه روابط با سوریه برگزار شد، افزود: مسوولان این کشور و همچنین استان های مختلف آن، برای توسعه روابط و زمینه های همکاری آمادگی داشتند که باید از این موقعیت برای توسعه روابط استفاده کرد.

وی اضافه کرد: حوزه حمل و نقل کالا و مسیرهای دسترسی از استان به این کشور، اهمیت بسیاری دارد ضمن اینکه بازار سوریه می‌تواند هدف خوبی برای تولیدات استانی باشد.

وی بیان کرد: ارتقای همکاری های اقتصادی و صنعتی یکی از زمینه هایی است که در این سفر مورد تاکید قرار گرفت و نهادهای مسوول باید زمینه انجام آن را فراهم کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی یکی از مهمترین برنامه ریزی های مورد نیاز برای توسعه روابط را برقراری پرواز با سوریه از فرودگاه ارومیه عنوان کرد و ادامه داد: این فرودگاه می تواند علاوه بر استان، پوشش منطقه ای نیز در خصوص مسافرت به سوریه به ویژه در حوزه زیارتی ایجاد کند.

معتمدیان با اشاره به نمایشگاه تمهید شده برای برگزاری طی ماه آینده در سوریه اظهار کرد: همه ظرفیت های استان باید برای حضور موثر در این نمایشگاه به کارگیری شود.

به گزارش ایرنا، در این جلسه در خصوص روند پیشرفت توافق های صورت گرفته در سفر به سوریه بحث و تبادل نظر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha