بارندگی یک هزار میلیارد ریال به راه‌ها و ابنیه جنوب کرمان خسارت زد

جیرفت- ایرنا- معاون راهداری  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان گفت: در پی سیلاب‌ها و بارنگی‌های چند روز اخیر بیش از یک هزار میلیارد ریال خسارت به راه‌های جنوب کرمان وارد شده است اما همه راه ها باز است.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان وحید میرافضلی روز شنبه اظهار کرد: پس ازبازدیدهای میدانی توسط کارشناسان این اداره کل مشخص شد خسارت وارد شده بیشتر به راه های روستایی، پل ها و ابنیه فنی بوده است.

وی از باز بودن همه محورهای جنوب کرمان خبر داد و افزود: در پی بارندگی های اخیر عملیات تیغ زنی، تسطیح و بازگشایی راه های روستایی متاثر از سیل توسط عوامل و ماشین آلات راهداری به طول ۲۳۰ کیلومتر انجام شد که عمدتا مناطق کوهستانی بودند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان با اشاره به انجام اقدامات پیشگیرانه ای از قبیل اصلاح رادیه و برید ۱۵۰ دستگاه پل، تعمیر و مرمت ۵۰ آبنما، لایروبی ورودی و خروجی پل‌ها به طول یک هزار و ۵۰۰ متر بیان کرد: اقدامات دیگری همچون بازگشایی و تنقیه دهانه پل‌ها، اجرا و اصلاح قنو خاکی به طول یک هزار متر و ساخت ۷۵۰ متر قنو بتنی برای هدایت آب های سطحی و جلوگیری از خسارات احتمالی سیلاب ها پیش از وقوع بارندگی ها در سطح راه‌های اصلی، فرعی و روستایی جنوب کرمان انجام شده است.

به گزارش ایرنا اداره هواشناسی برای روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته پیش بینی کرده بود که شرایط بارندگی به ویژه برای مناطق جنوب و جنوب غرب و وزش باد در نیمه شرقی این استان وجود دارد و در مناطق جنوبی نیز وقوع سیلاب دور از انتظار نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha