استاندار کرمانشاه بر توزیع شیر رایگان و باکیفیت در مدارس تاکید کرد

کرمانشاه-ایرنا- استاندار کرمانشاه ارتقای سلامت دانش آموزان را از دغدغه‌های مهم دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: توزیع شیر رایگان در مدارس باید با جدیت مورد توجه مسئولین ذیربط قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمدطیب صحرایی» شامگاه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مهمترین سرمایه یک کشور نظام تعلیم و تربیت و دانش آموزان است از این رو در بلندمدت هیچ موضوعی به اندازه تعلیم و تربیت اهمیت ندارد.

وی تاکید کرد: نظام تعلیم و تربیت محل آزمون و خطا نیست بنابراین باید منطقی‌ترین و هدفمندترین تصمیمات و مصوبات برای این حوزه اتخاذ شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: مصوبات این جلسات باید در نهایت دقت و ظرافت طراحی و عملیاتی شود و نباید کوچکترین بی دقتی در آن وجود داشته باشد.

رییس شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای اجرای برنامه‌های پژوهشی در جلسات شورای آموزش و پرورش استان گفت: خوشبختانه اقدامات مهم و تاثیرگذاری برای این حوزه گرفته شده است که در جلسات آینده این برنامه‌ها تشریح خواهد شد.

وی از شرکت «مانیزان» به عنوان تامین کننده شیر مورد نیاز دانش آموزان استان خواست که در راستای این مهم، تلاش جدی داشته باشد.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: آنچه علاوه بر ارتقای سلامتی و تندرستی دانش آموزان برای ما مهم است، توزیع مناسب شیر با کیفیت و مناسب در مدارس است و باید تلاش شود تا شیر پاکتی مورد نیاز هرچه سریعتر تامین و در مدارس استان توزیع شود.

توسعه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در مدارس کرمانشاه

وی همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش برای اجرای طرح «شهید طوقانی» با هدف توسعه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی و تقویت روحیه جوانمردی و پایمردی در مدارس خواستار بررسی دقیق جوانب اجرایی آن شد.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: باتوجه به روحیه جوانمردی و پهلوانی مردم کرمانشاه این طرح می تواند در مدارس استان به طور مثال یک روز در هفته اجرایی شود اما در کنار آن باید به دیگر برنامه‌ها از جمله برنامه‌های ورزشی و مراسم پرچم نیز توجه شود.

وی با بیان اینکه آیین‌های صبحگاهی باید همراه با جذابیت و انگیزه برای دانش آموزان باشد، گفت: طرح شهید طوقانی باید به صورت منطقی و گام به گام در مدارس اجرایی شود و همانطور که مربی ریاضی مهم است مربی ورزش هم باید در مدارس مهم باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه هم در این نشست گفت: تربیت بدنی در مدارس فقط ورزش نیست بلکه باید نگاه تربیتی و بُعد عملی تربیت را هم در تربیت بدنی دنبال کنیم و ورزش زورخانه‌ای در سطح مدارس یکی از بخشهایی است که تا دانش‌آموزان می‌توانند بیشتر با این فضا آشنا شوند.

«سلمان محمدی» افزود: هر ۲۰۰ واحد منزلی که ساخته می‌شود باید یک واحد آموزشی نیز در کنار آن احداث شود و این موضوع مهم باید در شورای مسکن استان بررسی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه خاطرنشان کرد: در محله ۲۲ بهمن، فرهنگیان فاز یک و دو و کارمندان کرمانشاه، واحدهای ویلایی تبدیل به ساختمان‌های ۴۰ واحدی شده و آموزش و پرورش زمینی در این منطقه ندارد که مدرسه بسازد.

بالغ بر ۲۰۰ هزار دانش آموز کرمانشاهی مشمول شیر رایگان هستند

معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی توزیع شیر رایگان آموزش و پرورش کرمانشاه نیز در این جلسه با بیان اینکه بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر در سه هزار و ۴۰۴ مدرسه شامل طرح توزیع شیر رایگان خواهد شد، گفت: توزیع شیر رایگان پس از ۶ سال با دستور رییس جمهور آغاز شد و گروه هدف مدارس ابتدایی دوره اول و دوم شهری، روستایی و عشایری خواهد بود.

«فردین یاوری» افزود: قرار است شیر پاکتی ۲۰۰ سی‌سی فرادما و استریل به قیمت 60 هزار ریال از شرکت تولیدکننده خریداری و به صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد.

به گزاش ایرنا هم اکنون ۲۶ هزار معلم در چهار هزار مدرسه با ۱۵ هزار کلاس در حال تدریس ۳۷۰ هزار دانش آموز استان کرمانشاه هستند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha