۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۸:۳۵
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85295546
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از چهار هزار بافنده کلاش در مریوان فعالیت دارند

سنندج- ایرنا- فرماندار مریوان گفت: این شهر با بیش از چهار هزار هنرمند، بیشترین بافنده کلاش را در استان دارد که نیازمند حمایت جدی هستند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل احمدی شامگاه شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهر جهانی کلاش اظهار کرد: بیشترین آموزشگاه‌های کلاش‌بافی، کارگاه‌های تولید کلاش و فروشگاه‌های عرضه این محصول در مریوان فعالیت می کنند.

وی افزود: مریوان به ‎عنوان یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای کردستان، با قدمت و پیشینه تاریخی فراوان در بسیاری از حرفه‌های صنایع ‌دستی، دارای شهرت و اعتبار جهانی است.

فرماندار مریوان ادامه داد: صنعت بافت کلاش به دلیل دارا بودن شاخصه‌های لازم، شهریورماه سال ۱۳۹۶ در شورای ثبت جهانی صنایع ‌دستی یونسکو ثبت و راه‌اندازی دبیرخانه‌ای برای این رویداد مهم، امری ضروری است که به کمک اداره کل استان محقق شد.

بیش از چهار هزار بافنده کلاش در مریوان فعالیت دارند

احمدی با بیان اینکه عدم تأمین مواد اولیه (نرینه) از جمله چالش‌ها و موانع‌ پیش‌روی فعالان این عرصه است، یادآور شد: تمام موارد مربوط به تهیه(نرینه) زیره کلاش طبق قوانین دامپزشکی انجام شده است.

وی با تأکید بر حمایت از صنعت‌گران این عرصه، گفت: امیدواریم با استفاده از ظرفیت ادارات ذیربط، موانع و مشکلات تامین مواد اولیه فعالان این بخش به‌زودی مرتفع و زمینه رونق و تولید آن مهیا شود.

بیش از چهار هزار بافنده کلاش در مریوان فعالیت دارند

ساختمان اداری میراث فرهنگی مریوان افتتاح شد

عصر دیروز فاز اول ساختمان اداری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مریوان با حضور فرماندار این شهرستان به بهره برداری رسید.

این ساختمان در ۲ فاز شامل بخش هایی نظیر نمایشگاه و کارگاههای صنایع دستی، دبیرخانه شهر جهانی کلاش و بخش های اداری می‌شود.

ساختمان میراث فرهنگی دارای زمینی به وسعت ۳۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۰۰ متر در فاز اول بوده و با اعتباری بیش از ۲۰ میلیارد ریال احداث شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha