۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۹:۴۶
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85295641
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کتائب حزب‌الله: تحریم های آمریکا مضحک است/ ضربات فرسایشی ادامه دارد

تهران - ایرنا - کتائب حزب‌الله عراق، تحریم‌های آمریکا علیه این گروه را مضحک دانست و تاکید کرد که این اقدامات تاثیری بر عملیات آنها نخواهد داشت.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، کتائب حزب الله عراق به تحریم‌های کاخ سفید علیه این گروه واکنش نشان داد.

«ابوعلی العسکری» مسئول امنیتی گردانهای حزب الله عراق این تحریم ها را مضحک دانست و افزود: این اقدامات تاثیری بر عملیات ما نخواهد داشت.

مسئول امنیتی کتائب حزب الله عراق تاکید کرد: وارد کردن ضربات حساب شده مقاومت اسلامی عراق ضد دشمنان و وارد کردن تلفات به آنها و انهدام جنگ افزارها، سردرگم کردن و مشغول کردن آن در راستای راهبرد فرسایش دشمن است.

از سوی دیگر «ابو آلا الولائی» دبیرکل کتائب سیدالشهداء عراق هم به اقدامات آمریکا علیه گردان‌های سیدالشهداء و اینکه وزارت خارجه آمریکا این گردان‌ها و دبیر کل آن را در فهرست تروریست قرار داده است واکنش نشان داد.

وی از قرار دادن نامش در فهرست تحریم های آمریکا به عنوان مدال افتخار نام برد و آن را مایه مباهات و سربلندی دانست.

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه به وقت محلی ادعا کرد: گروه کتائب حزب الله مستقر در عراق که توسط نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران آموزش، تامین مالی و پشتیبانی می‌شود، پشت موجی از حملات اخیر علیه آمریکا و شرکای آن در عراق و سوریه پس از حملات هولناک حماس علیه اسرائیل قرار دارد.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: وزارت امور خارجه آمریکا همچنین گروه کتائب سیدالشهدا و «هاشم فینیان رحیم السراجی» رهبر آن را تحریم کرد.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است: «عماد ناجی البهادلی» رئیس شورای کتائب حزب الله، «حبیب حسن مقامس دراجی» رئیس امور بین الملل، «جعفر الحسینی» سخنگو، «خالد کاظم جاسم السکنی» یکی از فرماندهان نظامی ارشد و «باسم محمد حسب المجیدی» رئیس توسعه تجاری این گروه از جمله کسانی هستند که در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفتند.

پایگاه‌های نظامی ایالات متحده آمریکا در عراق و سوریه از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهرماه) هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی قرار گرفته اند. مقاومت اسلامی عراق به دنبال اقدام رژیم اسرائیل در تلافی عملیات طوفان الاقصی که نوار غزه را بمباران می کند و حمایت واشنگتن از این حملات، به ایالات متحده هشدار داده بود که پایگاه‌های آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار خواهد داد.

«سابرینا سینگ» معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ، روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد که تعداد حملات به نیروهای آمریکا در عراق و سوریه به تلافی بمباران نوار غزه از سوی اسرائیل به ۵۸ بار رسیده و واشنگتن به این حملات در صورت ادامه، پاسخ خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha