تعهدات شرکت‌های آمریکایی به کره جنوبی ۱.۱۶ میلیارد دلار اعلام شد

تهران - ایرنا - کره جنوبی تعهدات سرمایه‌گذاری چهار شرکت آمریکایی در این کشور را ۱.۵ تریلیون وون معادل ۱.۱۶ میلیارد دلار اعلام کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، ‌ وزارت صنعت کره جنوبی اعلام کرده است به مناسب حضور یون سوک یول رئیس جمهوری این کشور در اجلاس APEC سان فرانسیسکو، چهار شرکت GM, DuPont, IMC و Ecolab تعهدات خود در زمینه سرمایه گذاری بر روی صنایع این کشور اعلام کردند.

این وزارتخانه گفت است که انتظار دارد سرمایه گذاری این چهار شرکت باعث افزایش سالانه صادرات و بوجود آمدن اثر جانشینی واردات بیش از ۴.۵ تریلیون وون شود.

این وزارتخانه افزود تصمیم شرکت GM برای سرمایه گذاری در پی تلاش های دولت کره جنوبی برای بهبود فضای سرمایه گذاری با اصلاحات نظارتی و پیشرفت های نهادی و در نهایت جذب سرمایه گذاران شرکت های جهانی است.

درحاشیه نشست APEC در هفته گذشته، یون سوک یول با شیلپان امین معاون ارشد شرکت GM دیدار کرد و نسبت به عملیات های تجاری کره جنوبی ابراز اطمینان کرد.

شرکت DuPont تصمیم دارد بیش از ۲۰۰ میلیارد وون بر روی گسترس تاسیسات تولید قطعات و مواد نیمه رسانا و همچنین مرکز تحقیق و توسعه کره جنوبی سرمایه گذاری و بیش از ۱۰۰ شغل جدید ایجاد کند.

IMC، بخشی از شرکت سرمایه‌گذاری برکشایر هاثاوی، در نظر دارد بر روی تولید تنگستن اکسید سرمایه‌گذاری کند که از آن در تولید انبوه مواد نیمه رسانا استفاده می‌شود.

شرکت Ecolab در نظر دارد بر روی تولید ذرات نانو با خلوص بالا سرمایه گذاری کند. این موضوع برای تولید دوغاب CPM و سپس تولید انبوه مواد نیمه رسانا ضروری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha