۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85296033
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دنیای امروز نیازمند روایتگری زینب‌گونه از وقایع جهان است

سنندج- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: آنچه که دنیای امروز به آن نیاز دارد، روایتگری زینب گونه از وقایع تلخی است که در جهان، به ویژه غزه رخ می دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام برومند رازیانی روز یکشنبه در آیین بزرگداشت روز پرستار با عنوان " عطر ایثار" در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان، اظهار کرد: آنچه در غزه رخ می دهد، یک فاجعه انسانی است و جنایت رژیم سفاک اسراییل دل هر انسانی را به درد می آورد.

وی با بیان اینکه قضیه غزه، فقط تقابل اسلام و یهود و فلسطین و اسراییل نیست، اضافه کرد: این جنایت، تقابل انسانیت و بربریت است و نمی شود انسان بود و با دیدن اخبار فجیع غزه، دگرگون نشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه در عرف بین الملل حتی برای جنگ بین کشورها نیز چارچوبهایی برای امنیت مراکز درمانی، زنان و کودکان در نظر گرفته شده است، افزود: رژیم صهیونیستی با بمباران و تهاجم به بیمارستانها، این مصونیت را در هم شکست و محدودیتها و قوانین انسانی را زیرپا گذاشت.

حجت الاسلام رازیانی با بیان اینکه آنچه در غزه رخ می دهد واقعیت بدون پرده رژیم جعلی اسراییل است، افزود: بازیهای رسانه ای برای تطهیر چهره اسراییل کودک کش نیز فایده ای ندارد و با طوفان الاقصی، بیداری جهانی شکل گرفت و بی آبرویی و بی اعتباری این رژیم سفاک رقم زده شد.

حضرت زینب (س) بزرگترین پرستار اسلام ناب محمدی (ص)

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در ادامه با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) اسوه صبر و مقاومت بود و به حق، ولادت این بانوی بزرگ به نام پرستار نام گرفته است، افزود: لازمه کار پرستاری صبر، شکیبایی و استقامت در این کار است.

حجت الاسلام رازیانی ادامه داد: حضرت زینب (س) در ۲ وجه به عنوان پرستار شناخته می شوند که وجه ساده آن پرستاری از کودکان و کاروان اسرا پس از عاشورا و وجه مهم آن پرستاری از آیین و شریعت نبوی بود.

وی تاکید کرد: اگر استقامت و بردباری ام المصائب نبود، شاید نامی از اسلام واقعی باقی نمی ماند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان ادامه داد: اگر ایستادگی حضرت زینب (س) نبود، واقعه عاشورا هم مانند بسیاری از وقایع تاریخی، منحرف و یا فراموش می شد.

دنیای امروز نیازمند روایتگری زینب‌گونه از وقایع جهان است

پرستاری برخاسته از عواطف انسانی

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان هم با بیان اینکه حضرت زینب (س) قهرمان قیام عاشوراست، اظهار کرد: آن حضرت در انتقال و حفظ فرهنگ عاشورا نقش بی بدیلی داشت.

سرهنگ علی کلوندی افزود: آنچه که از نقش پرستاران متبادر می شود، اول نگهداری از بیماران و بعد هم بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب، برخاسته از عواطف اسلامی و انسانی است.

وی با بیان اینکه زن مسلمان نیازمند الگوهای برجسته ای مانند حضرت زینب (س) است، افزود: این بانوی بزرگ الگویی از خصایل ویژه انسانی و اسلامی است.

در این مراسم از جمعی از پرستاران شاغل در مراکز درمانی و خانواده شهدای کردستان تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha