۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۴۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85296064
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سی و چهارمین جشنواره تئاتر کردستان با معرفی برترین‌ها پایان یافت+فیلم

سنندج-ایرنا- سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان کردستان با حضور مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معرفی برترین‌ها در سالن سینما آزادی بیجار به کار خود پایان داد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان کردستان در ۲ بخش خیابانی و صحنه‌ای در شهرستان بیجار برگزار شد..

فرماندار شهرستان بیجار در این آیین اظهار کرد: نقش اصلی در برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری را گروههای تئاتر و نمایش برعهده داشتند و با هنرنمایی خود در این چند روز ما را با تئاتر مانوس کردند.

محمد حسین محبیان افرود: بیجار با هنر نمایش و تئاتر بیگانه نیست و هنرمندان مطرح زیادی در کشور از این شهرستان برخاسته‌اند و مردمان این دیار علاقه زیادی به این هنر دارند و در فصل‌های مختلف اجرای تئاتر داشتیم و مردم استقبال داشته‌اند.

وی در ادامه یادآور شد: آنچه در این چند روز برگزاری جشنواره تئاتر استانی مشاهده شد، بضاعت ما در بام ایران بود و تمام تلاش خود را بکار گرفتیم که ساعات و دقایق خوبی برای هنرمندان فراهم کنیم تا بتوانند با فراغت بال بهترین اجرا را ارائه دهند.

فرماندار بیجار ادامه داد: ظرفیت اسکان ما در شهرستان، ظرفیت بالایی نیست و مجبور شدیم مهمانان را در نقاط مختلف اسکان دهیم که جای عذرخواهی دارد، ضمن اینکه، حداکثر توان خود را برای میزبانی شایسته به کار بستیم.

وی اظهار کرد: ما از همین جا اعلام می کنیم که آمادگی داریم سال آینده میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر باشیم که امیدواریم این مهم محقق شود.

جشنواره تئاتر استانی شناسنامه هنری بیجار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این آیین اظهار کرد: هنرهای نمایشی بهترین ابزار برای تولید و انتقال محتوا و فرهنگ است،چرا که در این هنر واسطه ای وجود ندارد و بازیگر و مخاطب بهم نزدیک هستند و این قدرت و توان در سینما و فیلم وجود ندارد.

علی اصغر دریایی خطاب به هنرمندان حاضر در این آیین افزود: وقتی هنر تئاتر اینقدر کاربرد دارد رسالت شما سنگین است و هنرتان باید بتواند به قصه مردم، دردهای جامعه، آسیب‌های اجتماعی و غیره بپردازد و اگر اینگونه شد، قطعا هنرشما جریان ساز و ماندگار خواهد بود.

سی و چهارمین جشنواره تئاتر کردستان با معرفی برترین‌ها پایان یافت+فیلم

وی یادآور شد: امروز خدا نعمت امنیت را به ماداده است و بدلیل وجود این نعمت است که مردم از برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و غیره استقبال می‌کنند اما در یک جغرافیای دیگر در غزه کوچک اما قهرمان موسیقی کوچه‌هایش توپ و تانک است وما به عنوان امت رسول‌الله باید به یاری مظلومان بشتابیم و در این زمینه هنرمندان می توانند با تولید اثار این مظلومیت را به گوش جهانیان برسانند.

وی در ادامه یادآور شد: امروز در اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری نگاه ما تمرکززدایی است و این برنامه‌ها تنها به مرکز استان خلاصه نمی‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: هر نقطه از این زیست‌بوم دارای ظرفیت‌های غنی و ارزشمند هنری است که باید دیده شود و ما تلاش کرده ایم که هر برنامه فرهنگی شناسنامه هنری یک شهر شود و تلاش می شود این جشنواره نیز در سال‌های آینده شناسنامه هنری بیجار شود.

در ادامه این آیین و پس از قرائت بیانیه هیات داوران جشنواره نفرات و گروههای برتر در بخش های مختلف تئاتر صحنه‌ای و خیابانی معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

در این جشنواره و براساس رای هیات داوران سه گروه نمایشی شامل ۲گروه از سنندج و یک گروه از قروه به مرحله منطقه ای راه پیدا کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha