لایروبی رودخانه اوغان گنبدکاووس به ۳۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- مدیر امور منابع آب گنبدکاووس گفت: لایروبی چهار کیلومتر از محدوده رودخانه اوغان در حوزه شهرستان گنبدکاووس حدفاصل سد گلستان تا پل بایلر به ۳۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که در حال رایزنی با مدیریت بحران استانداری گلستان برای تامین این اعتبار هستیم.

سیدعلی حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: لایروبی رودخانه اوغان که از ارتفاعات شهرستان گالیکش استان گلستان سرچشمه می‌گیرد به طول چهار کیلومتر و عرض تقریبی ۴۰ متر از پُل «بایلر» تا ورودی سد گلستان پس از تامین اعتبار از محل قرارگاه لایروبی شهید لولایی مدیریت بحران استان گلستان انجام خواهد شد.

حسینی ادامه داد: پس از بازدید ۲۰ آبان رییس ستاد مدیریت بحران کشور و استاندار گلستان از روستای عباس آباد و جلسه مدیریت بحران در فرمانداری گالیکش این ۲ مقام مسوول تاکید بر لایروبی رودخانه اوغان از محل قرارگاه لایروبی شهید لولایی داشتند.

به گفته وی، پس از تامین اعتبار از محل مذکور در کوتاهترین زمان ممکن پیمانکار انتخاب و جهت لایروبی در محل مستقر خواهد شد.

مدیر امور منابع آب گنبدکاووس همچنین از وجود ۱۰ رودخانه اصلی درحوزه این شهرستان خبر داد و گفت: طول رودخانه‌های واقع در حوزه شهرستان گنبدکاووس در مجموع ۳۵۰ کیلومتر است که بیش از نیمی از آنها نیاز به لایروبی دارد.

حسینی افزود: در ۲ سال گذشته و با تلاش دولت سیزدهم ۲۴ کیلومتر از رودخانه‌های گنبدکاووس لایروبی شدند.

وی اضافه کرد: اعتبار تقریبی مورد نیاز برای لایروبی رودخانه‌های گنبدکاووس ۴۵۰ میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha