۲۵ فروردین ۱۴۰۳، ۷:۴۷
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85442285
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

تردد خودروها در جاده گنبدکاووس- کلاله از سر گرفته شد

۲۵ فروردین ۱۴۰۳، ۷:۴۷
کد خبر: 85442285
تردد خودروها در جاده گنبدکاووس- کلاله از سر گرفته شد
عکس آرشیوی از تردد در جاده گنبد - کلاله محدوده پل بایلر

گنبدکاووس- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گنبدکاووس از بازگشایی جاده دسترسی این شهرستان به کلاله و انجام تردد وسایل نقلیه از این محور خبر داد و گفت: این جاده از ساعت ۲۰ دیشب ۲۴ فروردین براثر بارش باران و طغیان رودخانه اوغان و آبگرفتگی، مسدود شده بود.

موسی اونق روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رودخانه «اوغان» گالیکش در بخشی از مسیر خود از روستای بایلر این شهرستان در مسیر گنبدکاووس - کلاله عبور می‌کند که با طغیان این رودخانه سطح آب از روی پل بایلر عبور کرده و موجب مسدودی این جاده شده بود.

وی بابیان اینکه نیروهای راهداری با لایروبی دهانه پُل، مقدمات سرعت بخشیدن به حرکت آب و فروکش کردن آن‌را فراهم کردند، اضافه کرد: با پاکسازی جاده از گل و لای، هم اکنون تردد خودروها از این مسیر در حال انجام است.

اونق چند روز پیش در جلسه شورای ترافیک گنبدکاووس از امضای قرارداد ۶۲۰ میلیارد ریالی با پیمانکار احداث پُل بایلر خبر داده و گفته بود: تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار تخصیص یافته و پیمانکار بزودی عملیات اجرایی این پروژه را شروع خواهد کرد.

رییس اداره راهداری گنبدکاووس ادامه داد: تا احداث این پل که حداقل به ۲ سال زمان نیاز دارد و برای جلوگیری از آبگرفتگی پل فعلی، باید لایروبی رودخانه اوغان به صورت عمقی توسط شرکت آب منطقه‌ای انجام شود.

به گزارش ایرنا، براثر بارش باران در استان گلستان بویژه نواحی شرقی آن که از روز پنجشنه هفته گذشته (۲۳ فروردین) آغاز و تا اواخر دیشب ادامه داشت، سبب طغیان برخی رودخانه‌های فصلی و نیز آبگرفتگی معابر شهری و روستایی این منطقه شد.

شهرستان‌های گنبدکاووس و کلاله درمجموع حدود ۵۵۰ هزار نفر جمعیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha