۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۳۴
کد خبر: 85296516
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز رهاسازی آب پشت سد دویرج دهلران

ایلام - ایرنا - فرماندار ویژه دهلران گفت: رهاسازی آب پشت سد دویرج دهلران در پی صدور هشدار قرمز هواشناسی، آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، لطیف صادقی شامگاه یکشنبه در دومین جلسه ستاد بحران شهرستان دهلران در هشدار سطح قرمز هواشناسی با اشاره به هشدار سطح قرمز شماره ۲ اداره کل هواشناسی استان ایلام در خصوص تقویت سامانه بارشی در نیمه جنوبی استان به ویژه جنوب شرق از اوایل وقت فردا دوشنبه تا اواخر سه‌شنبه هفته جاری، افزود: بارش باران و باد شدید، رگبار و رعد و برق و مه گرفتگی از پدیده های غالب این سامانه هستند.

فرماندار دهلران گفت: با توجه به دریافت هشدار سطح قرمز شماره ۲، بروز خسارت ناشی از بارش های سیل اسا طی چند روز اتی قطعی است و پیش بینی می شود که حدود ۱۰۰ میلی متر بارش در چند روز اتی در این شهرستان گرمسیری ثبت شود.

صادقی خاطر نشان کرد: برای حفظ ایمنی و اطمینان خاطر از افزایش حجم سیلاب از غروب امروز ۲۸ آبان‌ ماه رهاسازی آب پشت سد رودخانه دویرج که از ارتفاعات آبدانان سرچشمه می گیرد به میزان ۱۰ متر مکعب بر ثانیه تا اطلاع ثانوی آغاز شده است.

فرماندار ویژه دهلران، عمده بارش ها را در جنوب شرق و شرق شهرستان دهلران ذکر کرد و گفت: توصیه می شود عشایر از سکونت در محل رودخانه و مسیر سیلاب ها و نیز حوزه سد دویرج خودداری کنند.

آغاز رهاسازی آب پشت سد دویرج دهلران

صادقی بر ضرورت اطلاع رسانی به مردم، کشاورزان، دامداران و عشایر در خصوص بارش تاکید کرد و گفت: شهرداران در خصوص لایروبی مسیل ها و راهداری در خصوص آمادگی اکیپ های راهداری و استقرار در محل های مورد نیاز اقدامات لازم را انجام دهند و بخشداران، شهرداران و دهیاران نیز تدابیر لازم را در دستور کار قرار دهند.

آغاز رهاسازی آب پشت سد دویرج دهلران

وی با اشاره به تشکیل دومین جلسه ستاد بحران شهرستان و ضرورت تاکید لازم به اعضا در قبال وظایف خود، افزود: اعضای ستاد بحران و دستگاه های خدمات رسان باید در آمادگی کامل باشد و با بهره گیری از همه ظرفیت ها و امکانات خدمات رسانی لازم را انجام دهند.

فرماندار ویژه دهلران از شرکت های فعال منطقه هم خواست در صورت نیاز وسایل و امکانات خود را در اختیار ستاد بحران شهرستان قرار دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha