قادری: هیات‌های نظارت بر انتخابات، تحت تاثیر فشارهای سیاسی اقدام نمی‌کنند

تهران - ایرنا - نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد هیات‌های اجرایی، گفت: بعید می‌دانم هیات‌های نظارت تحت تاثیر فشارهای سیاسی و رسانه‌ای اقدام کنند و رد یا تائید صلاحیت‌ها، تحت‌الشعاع قرار بگیرند.

«جعفر قادری» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه پارلمانی ایرنا، با انتقاد از برخی فشارها علیه عملکرد هیات‌های اجرایی اظهار کرد: شورای نگهبان هنوز بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس دوازدهم را به صورت رسمی آغاز نکرده و پیش از این، نمی‌توان قضاوتی درباره عملکرد نهادهای نظارتی داشت.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون جدید انتخابات مجلس افزود: در این دوره، قانون شفاف‌تر شده و طبیعتاً باید دلایل ردصلاحیت‌ها به کاندیداها اعلام شود؛ چه بسا فرد رد صلاحیت شده بخواهد دلایل رد صلاحیتش را رسانه‌ای کند. قادری تصریح کرد: با توجه به اینکه فضا به سمت شفافیت پیش رفته، لذا انتظار می‌رود رفتارها نسبت به دوره‌های گذشته قابل دفاع‌تر باشد. به نظر نمی‌رسد در این دوره مشکلی رخ دهد.

وی با بیان اینکه رویکرد شورای نگهبان مستند به قانون خواهد بود، گفت: بعید می‌دانم هیات‌های نظارت تحت تاثیر فشارهای سیاسی و رسانه‌ای اقدام کنند و رد یا تائید صلاحیت‌ها، تحت‌الشعاع قرار بگیرند.

قادری با اشاره به راهبرد جریان اصولگرا در انتخابات مجلس گفت: در جریان‌ اصولگرا عقیده بر این است که وحدت و همگرایی وجود داشته باشد و تلاش شود تا افراد توانمند، وارد لیست شوند؛ اگر کسی بخواهد از حداقل‌ها عبور کند، ممکن است برخی زیاده‌خواهی‌ها صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: در صورتی که برخی احزاب به دنبال سهم‌خواهی باشند، در نتیجه، شاهد لیست‌ها و فهرست‌های متفاوت خواهیم بود. اصولگرایان باید تلاش کنند تا مبتنی بر حداقل‌ها، توانمندی افراد و چارچوب‌های اعتقادی عمل کنند؛ در این صورت می‌توانند زودتر به جمع‌بندی برسند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha