۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۲۶
کد خبر: 85296870
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر مقامات ژاپنی به اوکراین برای بررسی نیازهای بازسازی پس از جنگ

تهران- ایرنا - وزارت امورخارجه ژاپن اعلام کرد معاونان ارشد وزیران امورخارجه و اقتصاد، صنعت و تجارت این کشور به همراه هیاتی از کسب و کارها جهت بررسی نیازهای اوکراین و مشارکت ژاپن برای بازسازی این کشور جنگزده در آینده به کی‌یف سفر کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از کیودو، کیوتو تسوجی معاون ارشد وزیر امورخارجه و کازوچیکا ایواتا معاون ارشد وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن به همراه هیاتی از کسب و کارهای ژاپنی به کی یف سفر و با دنیس شمیهال نخست وزیر اوکراین دیدار کردند.

این دیدار به عنوان بخشی از آمادگی ها برای " کنفرانس ارتقای بازسازی اقتصادی ژاپن-اوکراین " که قرار است ۱۹ فوریه ( ۳۰ بهمن ) سال آینده میلادی در توکیو برگزار شود، انجام شد.

یوکو کامیکاوا وزیر امورخارجه ژاپن در کنفرانس مطبوعاتی گفت : طی دیدار برنامه اقتصادی، ما به ارتقای بخش خصوصی حمایت از اوکراین خواهیم پرداخت و امیدواریم این تلاش ها موفقیت آمیز باشد.

در ماه مارس فومیو کشیدا نخست وزیر ژاپن در سفری غافلگیرانه به اوکراین رفت و یوشیماسا هایاشی وزیر امورخارجه پیشین ژاپن نیز در ماه سپتامبر به این کشور سفر کرد. جنگ در اوکراین از فوریه ( بهمن/ اسفند ) سال ۲۰۲۲ آغاز شده است و از آن زمان ژاپن همواره حمایت خود را از اوکراین نشان داده و در تحریم هایی که علیه روسیه در این مدت به دلیل حمله به اوکراین وضع شد، کشوری بسیار فعال بوده است.

کمک ۷.۶ میلیارد دلاری وعده داده شده از سوی ژاپن به اوکراین دربردارنده پیشنهادهایی از سوی فومیو کشیدا در دیدار روز ۲۱ مارس به کی‌یف بود که ۴۷۰ میلیون دلار کمک برای انرژی و سایر بخش‌ها و ۳۰ میلیون دلار در مشارکت با کمک مالی ناتو برای عرضه تجهیزات غیرکشنده را شامل می شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha