۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۳۳
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 85296897
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شمار جان باختگان در جاده‌های تایباد ۳۰ درصد افزایش یافت

تایباد- ایرنا- معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تایباد گفت: تصادف و سوانح جاده‌ای در محورهای این شهرستان از ابتدای امسال منجر به مرگ ۳۵ نفر شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد افزایش دارد.

به گزارش ایرنا، غلامرضا قیاسی روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات و شناسایی نقاط حادثه خیز جاده‌های شهری و روستایی تایباد افزود: همچنین در بخش مصدومان ناشی از تصادفات در شهرستان تایباد از ابتدای امسال تاکنون ۶۸ مصدوم گزارش شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۲ برابر افزایش را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه محورهای مواصلاتی تایباد از مهمترین جاده‌های ارتباطی شرق به جنوب کشور است، بیان کرد: وجود گمرک دوغارون و معادن فعال، بستر رفت و آمد بالای ناوگان حمل و نقل سنگین را در این منطقه افزایش داده است.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تایباد افزود: در زمان حاضر روزانه افزون بر ۶۰۰ دستگاه کامیون سنگین در محور گمرک دوغارون و ۲۰۰ دستگاه در جاده های فرعی معادن این خطه مرزی رفت و آمد می کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین عامل تصادفات در جاده های تایباد خطاهای انسانی است، گفت: بیشتر سوانح به ثبت رسیده در جاده های دوطرفه این شهرستان گزارش شده و آن هم در محور اصلی تایباد به تربت جام است.

قیاسی ادامه داد: امسال ورود و خروج خودروهای سبک و سنگین به محورهای اصلی تایباد نسبت به پارسال افزایش داشته است که این خود نیز عاملی برای بالا رفتن تعداد حوادث و خطرات جاده ای در این منطقه شده است.

وی بیان داشت: سرقت تابلوهای جاده ای، کمبود تابلو و علایم راهنمایی و رانندگی و عدم روشنایی در برخی از جاده‌های روستایی از مهمترین مشکلات حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان است.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد، ۱۶۰ کیلومتر راه شهری، ۱۵۶ کیلومتر راه روستایی، ۱۴۰ کیلومتر راه مرزی و ۳۰ کیلومتر بزرگراه دارد. تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha