۶۰ درصد شهدای کشور بسیجی هستند

خرم آباد - ایرنا - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرم آباد گفت: ۶۰ درصد شهدای کشور متعلق به قشر بسیج بوده که نشان دهنده ادای دین این عزیزان خدمتگزار به کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ محمد برامکی روز دوشنبه در نشست جهاد تبیین با موضوع نقش بسیج در پیشرفت کشور در دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان اظهار کرد: از تمامی شهدای جنگ تحمیلی ۴۸ هزار نفر مربوط به ارتش، ۴۰ هزار نفر مربوط به سپاه پاسداران و مابقی که حدود ۶۰ درصد بوده مربوط به شهدای بسیجی بوده اند که نشان دهنده ادای دین این قشر خدمتگزار است.

وی افزود: بسیج برای جنگ ایجاد نشد، اما در بحبوحه آغاز جنگ خود را با شرایط وفق داد و بر مبنای اعتقادی و معنوی نقش بسیار موثری در پیروزی کشور داشت و افتخارآفرینی های بسیاری کرد.

سرهنگ برامکی با اشاره به ادای دین بسیج به انقلاب اسلامی و کشور تاکید کرد: بسیج آمادگی متناسب با نوع تغییرات و تهدیدات را دارد و مقام معظم رهبری نیز بر تقویت کمی و کیفی آن تاکید داشته و دارند و در این راستا باید فرهنگ و تفکر بسیجی گسترش یابد.

وی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون دشمنان نظام انواع مختلف تهدیدات را علیه کشور بکار گرفته اند، عنوان کرد: ایام کرونا بسیج وارد عرصه تولید ماسک شد و تا آنجا به تولید خود ادامه داد که ماسک رایگان درب منازل مردم توزیع می شد و امروز نیز با تولید واکسن و داروها بر لبه فناوری ایستاده و متناسب با نوع تهدیدات خود را وفق داده است.

سرهنگ برامکی با اشاره جنگ ترکیبی دشمنان نظام یادآور شد: جنگ ترکیبی چرخه ای از علم و فناوری، اقتصاد، اعتقادات، اجتماعی، فرهنگی، شناختی و سایبری بود و جنگ اقتصادی به مراتب با فشار بیشتری برای منجر شدن به نارضایتی های اجتماعی و تغییرات اقصادی و عملیات روانی برای مدیریت ادراک مردم و بخصوص جوانان و نوجوانان صورت گرفت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرم آباد افزود: دشمنان نظام در اغتشاشات اخیر در عرض ۳۸ روز حدود ۴۶ هزار دروغ را علیه نظام بکار بستند تا مدیریت ادراک جوانان و مردم را در دست بگیرند.

وی با اشاره به ترویج خشونت و سیاه نمایی و تخریب اموال عمومی برای تسلیم کشور اضافه کرد: دشمن در قضیه برجام به دنبال شناخت گلوگاه های اقتصادی ایران بود که موفق هم شد و علیرغم اینکه ایران برای رفع تحریم ها بسیار پای کار بود اما دشمن به وعده های خود پایبند نماند.

سرهنگ برامکی با بیان اینکه امروز با وجود تحریم ها شاخص های اقتصادی کشور مثبت شده است، افزود: امروز با ورود بسیج به عرصه آبرسانی، تنش های آبی حاکم بر مناطق محروم کشور رفع شده و نهضت جهاد آبرسانی با پیشرفت مناسبی در استان و کشور در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه باید تمامی دستاوردهای انقلاب برای مردم تبیین شود، تصریح کرد: جمهوری اسلامی تاج عزت را بر سر زنان کشور گذاشت و اکنون بسیاری از زنان در عرصه های تخصصی بخصوص در زمینه پزشکی در حال فعالیت هستند و بهترین پزشکان زن دنیا متعلق به کشور ما هستند.

۶۰ درصد شهدای کشور بسیجی هستند

بسیج متناسب با نوع تهدیدها در تمامی عرصه ها ورود می کند

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان نیز در این نشست اظهار کرد: یکی از مهمترین اسنادی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بود که در این الگو سیر تحولات کلی مطلوب کشور در عرصه های فکر، علم و معنویت به سمت تمدن نوین اسلامی ایرانی در نیم قرن آینده ترسیم شده است.

محمدرضا جعفری با تاکید بر نقش مهم دانشجویان در تدوین این سند افزود: بسیج با توجه به تکلیف ذاتی که در قبال نظام اسلامی دارد باید به صورت آتش به اختیار برای تحقق الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت ورود نماید.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص بسیج ادامه داد: بسیح سرمایه ملی کشور و علاج همه دردهاست و متناسب با نوع تهدیدها در تمامی عرصه ها وارد و عمل می نماید.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی با اشاره به بیکاری به عنوان مهمترین تهدید حاکم بر کشور تصریح کرد: با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های مجموعه بسیج و تکیه برمردمی بودن و توجه به قشر محروم جامعه می تواند در حل مساله بیکاری و توسعه اشتغال و کارآفرینی گام بردارد.

جعفری بیان کرد: بسیج در تمامی عرصه های تولید علم و دانش و فناوری در سطح مدارس و دانشگاه ها حضور دارد و می تواند با روحیه داوطلبانه و بسیجی در تقویت نیروی کارآزموده نقش مهمی ایفا کند و دانشگاه علمی و کاربردی نیز با توجه به روحیه بسیجی که در بسیج اساتید خود دارد امیدوار است که در توسعه اشتغال کشور با همکاری بسیج گامهای موثری بردارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha