۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۵۰
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85297199
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

مقام پاکستانی تسریع اجرای سازوکار بانکی و تهاتر با ایران را خواستار شد

اسلام‌آباد- ایرنا- سروزیر ایالت سِند در جنوب پاکستان به عنوان قلب اقتصادی این کشور بر لزوم تسریع اجرای سازوکار تهاتر با جمهوری اسلامی ایران و حل مسائل بانکی در راستای افزایش حجم تجارت دو کشور تاکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، مقبول باقر امروز در دیدار با رضا امیری مقدم سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و حسن نوریان سرکنسول ایران در کراچی مرکز ایالت سِند، مشترکات دیرینه فرهنگی، تاریخی، مذهبی و ارتباطات مردمی دو کشور را عامل مهم در توسعه همکاری‌های همه جانبه ایران و پاکستان دانست.

وی با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از پاکستان و مواضع منطقه‌ای این کشور، عزم جدی دولت ایالتی را برای توسعه روابط فرهنگی، اقتصادی و تجاری با ایران اعلام کرد.

مقام پاکستانی تسریع اجرای سازوکار بانکی و تهاتر با ایران را خواستار شد

سروزیر دولت موقت ایالت سِند پاکستان با اشاره به ظرفیت مرزهای مشترک دو کشور افزایش تبادل هیات‌های تجاری و تعاملات بین بازرگانان ایران و پاکستان را خواستار شد.

مقبول باقر با ابراز امیدواری برای تکمیل طرح خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان در آینده نزدیک تاکید کرد: برای گسترش حجم تجارت دوجانبه اجرای سازوکار تهاتر و حل مسائل بانکی میان ۲ کشور اجتناب ناپذیر است.

سفیر ایران در پاکستان با ابراز خرسندی از پیوند ناگسستنی میان دو ملت و دو کشور دوست و همسایه، گفت: طرح‌های حمل و نقل میان دو کشور به تقویت تجارت دوجانبه کمک بزرگی کرده و دسترسی پاکستان به آسیای میانه و اروپا را ممکن می‌کند.

امیری مقدم اعلام کرد که با توجه به طرح راهروی مشترک اقتصادی پاکستان و چین و مرزهای مشترک پاکستان و ایران، ما این آمادگی را داریم تا نیازهای انرژی پاکستان را تامین کنیم.

وی اظهار داشت: با توجه به درخواست مکرر تجار پاکستانی برای استفاده از ظرفیت مرز گبد-ریمدان، اکنون مسائل گمرک و بازارچه در مرز ریمدان تسهیل شده است.

مقام پاکستانی تسریع اجرای سازوکار بانکی و تهاتر با ایران را خواستار شد

براساس این گزارش، سفیر جمهوری اسلامی ایران که برای دیدار با مقامات دولت ایالت سِند به شهر کراچی سفر کرده است، صبح امروز با حضور در آرامگاه محمدعلی جناح بنیانگذار فقید پاکستان به وی ادای احترام کرد.

مقام پاکستانی تسریع اجرای سازوکار بانکی و تهاتر با ایران را خواستار شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha