نقش بایدن در جنگ غزه برای تغییر وضعیت ۵۰ سال آینده

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی صهیونیست‌ها را بازنده افکار عمومی در وقایع غزه دانست و با تاکید بر اینکه جهان در حال گذار است، گفت: رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش به ولودیمیر زلنسکی رییس‌جمهور اوکراین گفت که در یک تا دو سال آینده وقایعی رخ می‌دهد که مسیر ۵۰ تا۶۰ سال آینده را تعیین می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، ابوالفضل عمویی روز دوشنبه در نشست «ایمان و امید» که به کوشش شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در مسجد امام صادق(ع) میدان فلسطین در تحلیل شرایط فعلی کشور و محیط بین‌الملل برگزار شد در تببین آیه پنجم سوره شرح، «فان مع العسر یسرا» را تجلی ایمان و امید دانست و گفت: با وجود سختی‌ها و امتحان‌ها، وعده الهی پیروزی نهایی حق بر باطل است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: خیلی‌ها در اغتشاشات سال گذشته نگران ادامه مسیر انقلاب بودند و خون دل می‌خوردند اما در نهایت کف روی آب فرونشست و سره از ناسره مشخص شد.

عمویی تاکید کرد: حماسه ای که مردم در ۲۲ بهمن سال گذشته رقم زدند شرایط را عوض کرد و نگاه بین‌المللی را نسبت به جمهوری اسلامی تغییر داد. بعد از آن بود که عربستان موضعش را تغییر داد و اتفاقاتی نظیر بریکس محقق شد و «یُسر الهی» نمایان شد.

وی در ادامه به تحلیل وقایع غزه پرداخت و خاطرنشان کرد: شرایط امروز غزه هم نشان از «عسر» دارد و هم «یُسر».

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی شهادت بیش از ۱۲ هزار نفر از مردم غزه که غالب آنها زنان و کودکان غزه هست را جلوه عسر عنوان کرد و گفت: اما اتفاقی که در ۷ اکتبر رقم خورد یک واقعه بی‌سابقه در ۷۵ سال حیات رژیم صهیونیستی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی یک «شکست ترمیم‌ناپذیر» بود. واقعه‌ای که سیستم‌های چندگانه اطلاعاتی رژیم قادر به مهار آن نبود. شکستی از از سوی یک گروه کوچک تحت محاصره به آنها تحمیل شد.

عمویی با تجلیل از مقاومت مردم فلسطین گفت: اگر این شرایط محاصره طولانی و کمبود نیازهای اولیه زندگی برای هر ملت دیگری رخ داده بود چه بسا تحمل نمی‌کردند، اما مردم غزه جانانه مقاومت کردند و کنار گروه کوچکی که مقاومت را شکل داده ایستادند و حتی برای آنها جانشان را هم فدا کردند.

وی افزود: یک گروه کوچک چریکی و نه ارتش کلاسیک کاری کرد که شهرک‌های صهیونیستی کاملا ناامن شد و موج خروج از سرزمین‌های اشغالی شدت گرفت. افرادی که به سودای شرایط بهتر زندگی و رفاه بیشتر به آن سرزمین مهاجرت کرده بودند در حال فرار هستند. وحشی‌گری آنها در کشتار مردم مظلوم غزه به این دلیل است اساس حیات رژیم به مخاطره افتاده و وعده‌های پوشالی آنها برای تامین رفاه و امنیت در یک سرزمین با چالش اساسی مواجه شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: صهیونیست‌ها در این تحولات بازی افکار عمومی را باخته‌اند و روایتی را که سالها به مدد رسانه‌های نظام سلطه منتشر کرده بودند امروز مورد خدشه واقع شد و اگر تا پیش از این، تاریخ را ناقص روایت می‌کردند اکنون افکار عمومی جهانی درپی یافتن پاسخ این پرسش است که اساسا اسرائیل چرا به وجود آمد؟

عمویی با اشاره تعبیر رهبر انقلاب اسلامی درباره اینکه «ما در یک پیچ تاریخی قرار داریم» گفت: دنیا در مرحله گذار است و این حقیقتی است که بسیاری بر آن تاکید کرده اند. حتی بایدن چندی پیش به ولودیمیر زلنسکی رییس‌جمهور اوکراین گفت که در یک تا دو سال آینده وقایعی رخ می‌دهد که مسیر ۵۰ تا۶۰ سال آینده را تعیین می‌کند.

وی گفت: وقایع غزه هم ناراحت کننده و هم امیدبخش است. ناراحت کننده به جهت شهادت تعداد زیادی از انسان‌های مظلوم، بی‌گناه و ویرانی گسترده و محاصره شدید آن منطقه کوچک، و امیدبخش به جهت آنکه انسان‌هایی در حال ظهورند که مسیر حرکتشان می‌تواند آینده تاریخ را بسازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha