رئیس اتحادیه آفریقا: تجاوز اسرائیل به غزه، غیرقابل توجیه است

تهران - ایرنا - رئیس اتحادیه آفریقا گفت: اقدام رژیم صهیونیستی در حمله به نوار غزه فاقد هر گونه بهانه یا توجیهی است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه العربیه، غزالی عثمانی روز دوشنبه تاکید کرد: پاسخ اسرائیل به عملیات حماس غیر قابل توجیه است.

موضع رئیس اتحادیه آفریقا در حالی است که رئیس جمهور آفریقای جنوبی نیز روز چهارشنبه اقدامات رژیم صهیونیستی در نوار غزه را جنایت جنگی دانست.

سیریل رامافوسا در نشست خبری که در قطر داشت، درباره تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت که اقدامات این رژیم در نوار غزه جنایت جنگی است.

موضع رئیس جمهور آفریقای جنوبی در حالی بود که روز شنبه ۲۰ آبان نیز دهها هزار نفر از مردم کیپ تاون در جنوب غربی آفریقای جنوبی در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات اسرائیل به ویژه نسل کشی و کودک کشی این رژیم در غزه، تظاهرات کردند.

نالدی ماندیسا پاندور وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی نیز روز پنجشنبه (۲۵ آبان) گفت: جهان باید (رژیم) اسرائیل را مجبور به توقف جنایاتش علیه بشریت در غزه کند.

وی با بیان اینکه شباهت‌های بسیار واضح بین اشغالگری رژیم صهیونیستی و سیستم آپارتاید وجود دارد، تاکید کرد: جهان به اندازه کافی شاهد فجایع (رژیم) اسرائیل در غزه بوده و زمان آن فرا رسیده است که کشورها از نفوذ خود برای متوقف کردن جنایت واقعی این رژیم علیه بشریت استفاده کنند.

وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی که کشورش در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه، روابط خود با این رژیم را قطع کرده است، خاطرنشان کرد: آفریقای جنوبی ممکن است اسرائیل را به دلیل ادامه حمله خود به غزه به دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) ارجاع دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha