فرماندار: قبولی جوانان مهابادی در کنکور نسبت به ابتدای انقلاب ۱۶۰ برابر شده است

مهاباد- ایرنا- فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی فرصت علم آموزی را برای همه افراد خواهان دانش فراهم کرده است، گفت: قبولی جوانان این شهرستان در کنکور نسبت به ابتدای انقلاب ۱۶۰ برابر شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن عباسی روز دوشنبه در آیین جشن ورودی دانشجویان پیام نور مرکز مهاباد اظهار کرد: امروزه در سایه انقلاب اسلامی زمینه و فرصت کسب علم در جامعه فراهم شده و قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نیست.

وی ادامه داد: سال ۱۳۵۶ تنها ۶ نفر از دانش آموزان مهابادی موفق به قبولی در دانشگاه شده بودند که این آمار در سال جدید از به هزار نفر رسیده است.

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه دانشجویان آینده سازان مملکت هستند، بیان کرد: به برکت خون شهدا و خودباوری موفق به کسب درجات عالی در بخش های مختلف علمی جهان شدیم و با تاکید مقام معظم رهبری این راه باید ادامه یابد.

عباسی با اشاره به حملات ددمنشانه رژیم غاصب اسراییل اضافه کرد: حملات وحشیانه و قتل عام زنان، کودکان و مردان فلسطینی با حمایت استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جنایتکار اتفاق افتاده و ادعای دروغین حقوق بشر بار دیگر آشکار شد.

وی ادامه داد: امروزه مردم آزادی خواه جهان حتی در کشورهای غربی هم از اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی به ستوه آمده و انزجار خود را با اعتراض و راهپیمایی نشان دادند.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان گفت: جوانان با مشارکت همگانی ضمن حضور در مشارکت سیاسی زمینه انتخاب فرد اصلح و شایسته را برای پیگیری مطالبات مردم فراهم کنند.

فرماندار: قبولی جوانان مهابادی در کنکور نسبت به ابتدای انقلاب 160 برابر شده است

رییس دانشگاه پیام نور مهاباد در این مراسم گفت: امسال ۷۶۴ دانشجو در مقطع کارشناسی قبول شده اند که ۵۲۰ نفر تاکنون ثبت نام کرده اند.

رضا قادری بیان کرد: همچنین ۸۸ نفر در مقطع کارشناسی ارشد قبول شده اند که ۷۵ نفر آن ثبت نام خود را تکمیل کرده اند.

در پایان این مراسم از دانشجویان نمونه و قبول شده در آزمون وکالت قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha