۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۹:۰۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85297986
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارتفاعات کردستان سفیدپوش شد

۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۹:۰۷
کد خبر: 85297986
ارتفاعات کردستان سفیدپوش شد

سنندج- ایرنا- به دنبال فعالیت سامانه فعال بارشی که از بامداد روز گذشته در نقاط مختلف کردستان آغاز شد، علاوه بر رحمت بارش باران، بسیاری از ارتفاعات این استان رخت زمستانی به تن کرده و سفید پوش شد.

به گزارش ایرنا، کردستان در آخرین روزهای دومین ماه فصل پاییز عملا وارد زمستان شد و کوهها و ارتفاعات آن از جمله کوه آبیدر مشرف بر شهر سنندج، سفید پوش شده و چهره زمستانی به خود گرفتند.

پوشیدن رخت سفید زمستانی فقط به ارتفاعات استان ختم نشده است و از روز گذشته در برخی از گردنه‌ها و محورهای مواصلاتی استان نیز نخستین برف پاییزی شروع به باریدن کرده و اختلالاتی را در تردد به وجود اورد.

بارش برف پاییزی در برخی از گردنه‌ها از جمله گردنه خان بانه به ۱۲ سانتی متر رسیده است که با حضور به موقع راهداران و برف و روبی و نمک پاشی، تردد در این محورها روان شده است.

همچنین از روز گذشته گردنه تته در منطقه اورامان، محور ارتباطی سروآباد به پاوه به دلیل بارش برف و مه و کولاک بسته شده است و مسیر سروآباد- هورامان- هجیج- پاوه به عنوان مسیر جایگزین برای کسانی که قصد تردد در این محور را دارند تعیین شده است.

گردنه تته یکی از نقاط مرتفع و برف گیر استان کردستان به شمار می رود که هر سال با بارش اولین برف بسته خواهد شد و باتوجه به سخت گذر بودن آن، امکان برف روبی وجود ندارد و بازگشایی آن به اول بهار سال آینده موکول می شود.

با توجه به اینکه طبق پیش بینی نقشه های هواشناسی ناپایداری‌های جوی هفته جاری در استان تداوم دارد، نیروها و گشت های راهداری در تمام محورهای استان مستقر بوده و در صورت بروز هرگونه مشکلی آماده خدمات رسانی به شهروندان و مسافران هستند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.

همچنین جاده‌های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده‌های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha