۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85316644
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برف و باران در راه کردستان

۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴
کد خبر: 85316644
برف و باران در راه کردستان

سنندج- ایرنا- معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: براساس پیش بینی نقشه‌های هواشناسی، به دنبال ورود یک سامانه بارشی به استان؛ بارش پراکنده باران و همچنین برف و کولاک برای نقاط مرتفع استان پیش بینی می شود.

علی پناهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی؛ طی امروز بتدریج پوشش ابر در آسمان استان افزایش می یابد، برهمین اساس و از بعدازظهر تا اواخر شب در برخی ساعات رگبار پراکنده باران، وزش باد گاهی شدید و در ارتفاعات نیز مه رقیق پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه برای روزهای یکشنبه و دوشنبه در برخی ساعات پوشش ابر و وزش باد خواهیم داشت، اضافه کرد: در روزهای سه شنبه تا پنجشنبه سامانه بارشی وارد منطقه خواهد شد که سبب بارش باران و در ارتفاعات نیز بارش برف و کولاک می شود.

معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان افزود: در شبانه‌روز گذشته سلین در منطقه اورامان با ۱۹.۸ درجه سانتیگراد، سرواباد با ۱۷.۶ درجه، مریوان با ۱۷.۴ درجه و سنندج با ۱۶.۷ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین نقاط استان و قاملو با منفی ۶ درجه سانتیگراد، دهگلان و بابارشانی با منفی پنج درجه، دیواندره (نساره) با منفی چهار درجه و زرینه با منفی سه درجه سردترین نقاط استان بودند.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha